• Anonym (Ju)

Situationship /MÄN hjälp mig tänka

Jag har träffat en kille några månader. Vi kom överens rätt tidigt att vi skulle hålla det lättsamt, ha sex och umgås. Han vill inte ha en relation och har svårt att utveckla känslor. Jag kände ändå en lättnad över detta då jag är less dejtandet. Vi har haft sex, riktigt skönt sex. Vi har en connection och kemi som jag har svårt att motstå. Han har uttryckt att han känner samma. Under tiden som vi haft sex så har han i samband med våra träffar öppnar upp sig och pratat om djupa saker, barndomstrauman osv. Jag har inte frågar något om detta utan han har gladeligen berättat det för mig. Han har uttryckt att det är skönt att prata med mig och att han sällan pratar såhär djupt med folk runt omkring honom. Han försökte ofta få mig till gymmet, för att träffa mig öppet bland folk.. och vi kunde fastna i varandras blick ofta. Han kollar mycket på mig när vi ör bland människor. En dag hamnade vi med våra barn på ett lekland och vi umgicks där ihop vilket var väldigt trevligt. Han uttryckte att han tycker att jag är smart, lugn, rolig och intressant och att han har stark attraktion till mig. Vi känner alltså lika gällande varandra. Han börjar dock skoja om att jag säkert pratar med andra män eller träffar andra män, har sex med andra män och hab har sett mig titta på andra män och påpekat det. Han har över uttryckt frågor kring mitt ex. Han har självmant pratat om sitt kärleksspråk och hur han visar kärlek. Han sa innan julledighwten att han varit tydlig med mig om att han inte vill ha en relation och svårt med känslor. Nu under ledigheterna hade vi inte kontakt med varandra på två veckor och jag hör av mig till honom när jag är hemma igen och önskar ses när han har möjlighet.. Han svarar med att fråga om jag umgåtts med någon kille? Sen när jag förklarar att jag inte gör det eller har gjort det. Så svarar han inte mig? Vad är detta? Jag förstår ingenting. Jag vill träffas och ha sex men vad pysslar han med? 

• Svar på tråden Situationship /MÄN hjälp mig tänka
  • Anonym (Andreas)

Röda flaggor här...  Han verkar svartsjuk och har en osund inställning till dig och vad du pysslar med. 

Att han har svårt med känslor och relationer kan nog just bero på exakt detta beteende. 

Han kommer bli problem. Skulle avsluta detta om jag vore dig. 

• Anonym (C)

Han har fått den tid han behöver för att långsamt våga ta in känslor. Skulle gissa att han är beredd på att ändra fokus från kk till relation. Är du det eller vill du bara ha russinen ur kakan? 

• Anonym (Svar på tal)

Han är svartsjuk samtidigt som han inte vill ge dig en relation (om du skulle vilja). Håller med om att det är en röd flagga.

Om ni har kommit överens om att inte ligga med andra men är ok med dejting så påminn honom om det: Självklart ligger jag inte med andra eftersom vi har kommit överens om det, men om jag träffar någon eller inte är upp till mig. Om jag känner för att vara med någon annan så kommer jag att säga till dig, men jag vill inte diskutera det här mer.

Om han börjar fråga mer om du träffar män osv så säg bara att du känner dig obekväm med att prata om det med honom. Undrar han varför så var ärlig med att det känns som att han reagerar märkligt på det så att du känner dig obekväm. (Jag tolkar det iaf som att det är så du känner, annars förklarar du så klart med dina egna ord.)

Du kan också påminna honom om att ni har sex och det är allt, att ni redan har diskuterat att en relation inte är aktuell och om han känner att det blir jobbigt kanske ni inte ska ses mer.

• Anonym (Ju)
    Anonym (C) skrev 2025-01-15 08:31:48 följande:

Han har fått den tid han behöver för att långsamt våga ta in känslor. Skulle gissa att han är beredd på att ändra fokus från kk till relation. Är du det eller vill du bara ha russinen ur kakan? 

Ja alltså jag har själv försökt analysera situationen och min tanke är att vi gick in i detta förutsättningslösa men han börjar få känslor , jag med. Men han är den som har svårt att hantera detta. För annars hade vi setts kontinuerligt och haft sex och umgåtts. Och nu när han börjat få känslor, som han kanske inte riktigt förstår ? Så vill han kanske ha mig för sig själv.. ? Men jag vet inte? Han säger ju att han inte vill ha en relation och han har svårt med känslor. 
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2025-01-15 08:32:43 följande:

Han är svartsjuk samtidigt som han inte vill ge dig en relation (om du skulle vilja). Håller med om att det är en röd flagga.

Om ni har kommit överens om att inte ligga med andra men är ok med dejting så påminn honom om det: Självklart ligger jag inte med andra eftersom vi har kommit överens om det, men om jag träffar någon eller inte är upp till mig. Om jag känner för att vara med någon annan så kommer jag att säga till dig, men jag vill inte diskutera det här mer.

Om han börjar fråga mer om du träffar män osv så säg bara att du känner dig obekväm med att prata om det med honom. Undrar han varför så var ärlig med att det känns som att han reagerar märkligt på det så att du känner dig obekväm. (Jag tolkar det iaf som att det är så du känner, annars förklarar du så klart med dina egna ord.)

Du kan också påminna honom om att ni har sex och det är allt, att ni redan har diskuterat att en relation inte är aktuell och om han känner att det blir jobbigt kanske ni inte ska ses mer.

Jag har aldrig känt mig obekväm. Jag har bara svårt att förstå och vill förstå varför han beter sig såhär och hur jag ska bemöta honom i detta. Jag vill fortsätta ses. Jag har sagt till honom att han är den enda jag träffar just nu och att vi är öppna med varandra om detta skulle ändras på något sätt. Jag har sagt att jag varken pratar med någon annan eller har sex med någon annan.. men ändå på något konstigt sätt så tror han det. Vet inte vad det beror på? 
  • Anonym (Ju)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-01-15 00:54:47 följande:

Röda flaggor här...  Han verkar svartsjuk och har en osund inställning till dig och vad du pysslar med. 

Att han har svårt med känslor och relationer kan nog just bero på exakt detta beteende. 

Han kommer bli problem. Skulle avsluta detta om jag vore dig. 

Han har sagt att han har svårt med relationer då han varit med om mycket som varit jobbigt i tidigare relationer där inte kommunikationen funnits riktigt.. sen kan det vara så att det har hänt en massa andra saker som han inte riktigt har berättar. 
  • Anonym (Ju)

Men det jag inte heller förstår är att vi har setts varje vecka tidigare.. nu här innan han drog sig undan mer och mer.. Så uttryckte han oro för att jag är med andra och tittar på andra killar. Och han sa tydligt till mig då att han inte vill ha en relation trots att jag inte efterfrågat något sånt? 

Vi hade ingen kontakt på flera veckor tills jag hörde av mig och föreslog att vi ska ses och det han skriver är att han funderar om jag spenderat tid med någon kille under den tiden vi inte har hörts av? Och jag förklarar att jag inte har gjort det och frågar honom varför han undrar detta? 

Och nu är han helt tyst. Inget svar, inte kommunikation. Vad står detta för? 

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-15 12:49:53 följande:
    Jag har aldrig känt mig obekväm. Jag har bara svårt att förstå och vill förstå varför han beter sig såhär och hur jag ska bemöta honom i detta. Jag vill fortsätta ses. Jag har sagt till honom att han är den enda jag träffar just nu och att vi är öppna med varandra om detta skulle ändras på något sätt. Jag har sagt att jag varken pratar med någon annan eller har sex med någon annan.. men ändå på något konstigt sätt så tror han det. Vet inte vad det beror på? 
    Jag skulle se det som en stor röd flagga att han håller på så här. Det är inte ett ok beteende mot andra.

Han gör så här för att han är svartsjuk och osäker.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-15 12:57:45 följande:

Men det jag inte heller förstår är att vi har setts varje vecka tidigare.. nu här innan han drog sig undan mer och mer.. Så uttryckte han oro för att jag är med andra och tittar på andra killar. Och han sa tydligt till mig då att han inte vill ha en relation trots att jag inte efterfrågat något sånt? 

Vi hade ingen kontakt på flera veckor tills jag hörde av mig och föreslog att vi ska ses och det han skriver är att han funderar om jag spenderat tid med någon kille under den tiden vi inte har hörts av? Och jag förklarar att jag inte har gjort det och frågar honom varför han undrar detta? 

Och nu är han helt tyst. Inget svar, inte kommunikation. Vad står detta för? 

Han är svartsjuk och surar, det är därför han inte hör av sig.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-15 12:52:35 följande:
    Han har sagt att han har svårt med relationer då han varit med om mycket som varit jobbigt i tidigare relationer där inte kommunikationen funnits riktigt.. sen kan det vara så att det har hänt en massa andra saker som han inte riktigt har berättar. 
    Högst troligt berättar han inte sanningen om sina tidigare relationer.  Mon spontana reaktion är att han ljuger för dig. 

Kommunikation för någon som är svartsjuk brukar vara samma som kontrollbehov....Vilket han visar för dig klart och tydligt. 
Svar på tråden Situationship /MÄN hjälp mig tänka