• Anonym (Frosseri)

Varför finns det inte "Polarhjärtan" polarbröd i Linköpings matbutiker?!

Kanske finns här någon som kan förklara, varför vissa produkter försvinner plötsligt?! Jag älskar Polarhjärtan bröd och nu är det ganska lång tid när jag kan inte hitta det. Samma men många andra produkter, t.ex. Coops Lemon Curd är mest godaste från tillgängliga jag har ätit, men också det försvann! Varför?! 

• Svar på tråden Varför finns det inte "Polarhjärtan" polarbröd i Linköpings matbutiker?!
  • Anonym (r)

Frågat i butiken?

Lemoncurden verkar borta ur sortimentet

• EnAnonumius
    Anonym (Frosseri) skrev 2025-01-15 18:41:32 följande:
    Varför finns det inte "Polarhjärtan" polarbröd i Linköpings matbutiker?!

Kanske finns här någon som kan förklara, varför vissa produkter försvinner plötsligt?! Jag älskar Polarhjärtan bröd och nu är det ganska lång tid när jag kan inte hitta det. Samma men många andra produkter, t.ex. Coops Lemon Curd är mest godaste från tillgängliga jag har ätit, men också det försvann! Varför?! 

Det är ju en riktig "no brainer" egentligen på varför... 🙄

Varor försvinner, oftast, ur sortimentet, för att de inte säljer så bra.
    En butik (oavsett var den butiken är någonstans i i detta avlånga land), slutar att ta in varor som inte säljer så bra.. En butik ser ju på sin försäljning, och kan inte rätta sig efter två kanske tre kunders "önskan", för det ger ju ingen vinst i det hela, utan vinsten ligger ju i det som säljs mycket för en butik....

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee

Polarhjärtan får du fråga om. Coops egna lemon curd har utgått.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Frosseri)
    EnAnonumius skrev 2025-01-15 19:40:06 följande:

Det är ju en riktig "no brainer" egentligen på varför... 🙄

Varor försvinner, oftast, ur sortimentet, för att de inte säljer så bra.
    En butik (oavsett var den butiken är någonstans i i detta avlånga land), slutar att ta in varor som inte säljer så bra.. En butik ser ju på sin försäljning, och kan inte rätta sig efter två kanske tre kunders "önskan", för det ger ju ingen vinst i det hela, utan vinsten ligger ju i det som säljs mycket för en butik....

Inte objektiva svaret. Jag går till närmaste Coop och Citygross varje 2dra, 3dje dag och observerar jättebra, att Polarhjärtan (när de finns) inte stannar där lång tid på hyllan, de är sålda snabbt efter några dagar och då väntar man när ska det vara en ny leverans... 

Polarhjärtan är ett populärt bröd, särskilt i januari, närmare februari, när det kommer till Alla Hjärtans dag.... Istället ser jag onyttig Jubileumskaka med tjocka bröd, de stannar lång tid på hyllan! Folk vill inte att köpa den, så var är logik att inte ge vad folk vill!? 

Varför aldrig finns det offentlig enkät om de vill att veta vad folk prioriterat bättre?! 
    Varför Raffaello finns inte på hyllor året runt?! Men när de plötsligt kommer till sortiment, folk som köper de väldigt bra! Det visar oss att någonting här stämmer inte! 

Till exempel, några veckor fanns Scan Julpastej på hyllar, men nu finns inte. Ja, Julen är slut, men Julpastej var supergott, bättre än deras vanliga och det köpte man väldigt snabbt. Varför inte låta att stanna vissa produkter längre?! Vintern slutar inte med Julen, jag vill gärna smaka längre kanel och andra vintersmakar!

Coops Lemon Curd köpte man också jättebra! Och jag kan med övertygelse säga det för 100%, för att jag konsumerade den regelbundet och observerade att konkurenters Mackays Lemon Curd stannar alltid på samma plats med nästan samma mängden, medan Coops såldes snabbare! Ibland jag köpte 2 i en gång, när jag såg att det finns få kvar... 
  • Anonym (Frosseri)

Varför ibland mest godaste, smakligaste varorna tas bort ur sortiment plötsligt om man väl ser att de är såld ut snabbt efter de har kommit till sortiment!?

Choklader Ritter Sport Yoghurt - när de kommer plötsligt i sortiment, då är sluta efter en vecka MEDAN andra smakar stannar i ungefär samma mängd! 

Absurd. Flört

• Anonym (r)

Många gånger är det tillfälliga smaker som tas bort och då kan de ev återkomma senare. Andra gånger är det att produktionen av en vara inte är lönsam eller andra produktionsproblem. Att det inte finns kundunderlag för tillverka julpastej året om är inte svårt att gissa.

• Anonym (Frosseri)

Idag var jag i Citygross i Vallastaden-Lambohov, Linköping, och fortfarande finns inte där Polarhjärtan.

Jag bestämde att prova "Rågkaka" av Garant (Citygross märke) för att det såg ut ganska lika. Nu kom jag hem och smakar...
    BRA! Den faktisk liknar Polarhjärtan i smak! Solig

Så, om ni också älskar sådana, varsågod! Jättebra alternativ! 
    https://www.garantskafferiet.se/vara-produkter/brod--kakor/brod/ragkaka---garant/

• Anonym (r)

polarbröds egen rågkaka då?

• Anonym (Frosseri)

Också variant, men jag hittar de tjockare än Polarhjärtan var. Rågkakor från Garant ser ut smalare, det är också viktigt för mig, för att det ska vara inte för tjockt bröd, annars smakar det inte proportionellt om jag lägger pålägg. Jag vill inte äta bara ett tjockt bröd. Skrattande

• Anonym (r)

Ok, jag upplever dom som bäst i kategorin. Garants är helt ok men polarbröds alltid bäst

• Anonym (Ok)
    Anonym (Frosseri) skrev 2025-01-15 22:26:12 följande:
    Inte objektiva svaret. Jag går till närmaste Coop och Citygross varje 2dra, 3dje dag och observerar jättebra, att Polarhjärtan (när de finns) inte stannar där lång tid på hyllan, de är sålda snabbt efter några dagar och då väntar man när ska det vara en ny leverans... 

Polarhjärtan är ett populärt bröd, särskilt i januari, närmare februari, när det kommer till Alla Hjärtans dag.... Istället ser jag onyttig Jubileumskaka med tjocka bröd, de stannar lång tid på hyllan! Folk vill inte att köpa den, så var är logik att inte ge vad folk vill!? 

Varför aldrig finns det offentlig enkät om de vill att veta vad folk prioriterat bättre?! 
    Varför Raffaello finns inte på hyllor året runt?! Men när de plötsligt kommer till sortiment, folk som köper de väldigt bra! Det visar oss att någonting här stämmer inte! 

Till exempel, några veckor fanns Scan Julpastej på hyllar, men nu finns inte. Ja, Julen är slut, men Julpastej var supergott, bättre än deras vanliga och det köpte man väldigt snabbt. Varför inte låta att stanna vissa produkter längre?! Vintern slutar inte med Julen, jag vill gärna smaka längre kanel och andra vintersmakar!

Coops Lemon Curd köpte man också jättebra! Och jag kan med övertygelse säga det för 100%, för att jag konsumerade den regelbundet och observerade att konkurenters Mackays Lemon Curd stannar alltid på samma plats med nästan samma mängden, medan Coops såldes snabbare! Ibland jag köpte 2 i en gång, när jag såg att det finns få kvar... 
    Jag tror nog butikerna har bättre koll än du har när det gäller försäljningen av deras varor. Sedan kan även producenten dra in varor som säljer dåligt. 
  • Aniiee
    Anonym (Frosseri) skrev 2025-01-17 15:54:51 följande:

Också variant, men jag hittar de tjockare än Polarhjärtan var. Rågkakor från Garant ser ut smalare, det är också viktigt för mig, för att det ska vara inte för tjockt bröd, annars smakar det inte proportionellt om jag lägger pålägg. Jag vill inte äta bara ett tjockt bröd. Skrattande

Det är för att du tittar på fel produkt. Polars Rågbröd är exakt samma som Polarhjärtan, fast hjärtformade. Du tittar garanterat på vetekakorna, vilka inte innehåller samma sak och ärungefär dubbelt så tjocka.

Garants (och andras) rågkakor är... inte lika bra. Varken smak- eller kvalitetsmässigt. 
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Frosseri)

Okej, tack så mycket! Jag ska kolla bättre och provar då! Flört

Svar på tråden Varför finns det inte "Polarhjärtan" polarbröd i Linköpings matbutiker?!