Hur sluta vara så neurotisk?
Har generaliserat ångestsyndrom men håller det i schack och har landat i att det helt enkelt är min personlighet. I perioder är jag lugn, stressfri och trevlig, känner mig omtyckt och bra. I andra perioder känner jag mig helt neurotisk där jag reagerar på allt som händer, troligtvis förstorar upp och liksom dumpar min olycka över vänner och kollegor där jag desperat söker tröst och råd. Det är väl främst den delen jag vill sluta med. Älta min oro med andra. Så hur gör man?
Sen får jag tillägga att jag verkar ha varit lite extra olycksdrabbad senaste åren vilket även andra bekräftar, men jag får dåligt samvete över de som har så fint tålamod med mig och lyssnar och lyssnar och lyssnar. Det är som små ångestattacker där jag inte kan hålla saker inne. Jag har en förälder som gör såhär har jag insett men den är helt obrydd om hur den upplevs och den känner heller inte in om folk blir trötta eller till och med när vi barn säger rakt ut att nu orkar vi inte höra mer. Jag får ändå ge mig att jag iaf känner när det är dags att avrunda men jag vill ju inte alls ha dessa skov eller faser eller vad man ska kalla dem. Känner mig så ensam av att känna såhär. De säger såklart att det inte stör men vad skulle de säga liksom. Det är snälla människor.