• cjs

Tonårskärlek

Så här på väg in i pensionsåldern så har jag börjat titta på gravsidor för att se om någon bekant lämnat in. Jag lämnade min stad efter gymnasiet och har endast haft kontakt med några polare.

Till min stora sorg såg jag att en tonårskärlek gick bort i somras, det var min första seriösa kyss med henne. Efter några tafatta och omogna försök hade jag bränt ett par brudar, men med henne ville jag ta det seriöst.

Vi var på en fest hos en kompis och kände att vi behövde en promenad, vi gick ut en sväng tillsammans och pratade. Vi stannade naturligt och kysste varandra långsamt djupt grundligt och länge, varför det inte blev vi vet jag inte.

Det är något speciellt med tonårskärlekar och det gör ont.

• Svar på tråden Tonårskärlek
  • fultextad användarhandbok

Egentligen är jag kanske fel person att svara på sådant här, men kanske är den första sådana upplevelsen med förbehållslös, utan tidigare erfarenheter av de nackdelar det också kan föra med sig. Därför finns kanske inte samma konsekvenstänk som kan uppstå senare. Även nostalgi, sorg och längtan tror jag är en del av kärleken.

• martinL

det gör ont, det förstår jag. jag är själv gift mm men hade dö tid o googlade runt, såg då att min tonårsskärlek helt uppenbart har skilt sig o sålt hus o bor nu inklämd i en trea med sina ungar. jag blev uppenbart förvånad hon o hennes x verkade avsedda för varandra men jag blev också lite ledsen att det blev så för henne- man bryr sig om de man gillat

Svar på tråden Tonårskärlek