• Anonym (Nr 1)

Dominanta kvinnor

Varför är det kul att bestämma, få som man vill?

• Svar på tråden Dominanta kvinnor
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tja)

Kul vet jag inte, men jag blir dominant om jag umgås med inkompetenta, handfallna män. Någon måste ju styra och klarar inte den manliga tönten det får jag som kvinna ta rodret. Och all respekt för honom försvinner på köpet. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Tja) skrev 2025-01-18 11:18:39 följande:

Kul vet jag inte, men jag blir dominant om jag umgås med inkompetenta, handfallna män. Någon måste ju styra och klarar inte den manliga tönten det får jag som kvinna ta rodret. Och all respekt för honom försvinner på köpet. 

😂😂🤣🤣🤣🤣🤣 
  • Anonym (LP)

I min umgängeskrets så finns ett tydligt mönster. I samtliga fall med skilsmässor så har männen lämnat relationen och i samtliga fall så har dom varit tillsammans med dominanta/bestämmande kvinnor!

• Anonym (J)

Nej båda ska få bestämma 

• Anonym (Hej)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:47:26 följande:

Nej båda ska få bestämma 

Logiskt.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (LP) skrev 2025-01-18 11:46:51 följande:

I min umgängeskrets så finns ett tydligt mönster. I samtliga fall med skilsmässor så har männen lämnat relationen och i samtliga fall så har dom varit tillsammans med dominanta/bestämmande kvinnor!

Samma här, ungefär pga det som ?tja? beskrev ovan. Mannen beter sig som en barnunge och vägrar ta eget ansvar, kvinnan utvecklas långsamt till en diktator i relationen. Till slut träffar hon en riktig man och lämnar.
  • Anonym (Team)
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 11:47:26 följande:

Nej båda ska få bestämma 

Exakt, I en relation är man väl ändå ett team. Jag och min fru tar gemensamma beslut. Och har hållt ihop i 25 år. 
  • Anonym (Team)
    Anonym (LP) skrev 2025-01-18 11:46:51 följande:

Det blir såklart inte bra heller. Men samtidigt finns det en sorts kvinnor som låter sig hunsas med. Det kan vara samma kvinnor som beklagar sig över att det är så jobbigt hemma och att det får göra allt.  En del av dessa håller tyst av diverse olika orsaker.

För att det är bekväma, vet att mannen betalar det mesta. Eller i värre fall. Har det inte råd att lämna. För att mannen äger huset eller bostaden det bor i. Det är väldigt vanligt. Utan mannen skulle dom inte ha någonstans att bo t ex.

Jag gjordes det klart för min fru väldigt tidigt i vårat äktenskap att jag inte vill att någon av oss känner oss "ägd" av den andra. Så vi har hittat en lösning som funkar för båda.  Jag tror det är bra att föra en dialog om hur man vill leva ihop.

Min fru sa också till mig något liknande. Jag vill inte bli låst och ekonomiskt beroende av dig. Nu har hon ju ett så pass bra arbete att det inte är någon risk. Men det har helt klart underlättat att vi pratat om detta.
  • Anonym (Nr 1)
    Anonym (Tja) skrev 2025-01-18 11:18:39 följande:

Varför försvinner respekten för honom om du måste styra? Om jag måste styra försvinner inte respekten för kvinnan
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Nr 1) skrev 2025-01-18 22:57:39 följande:
    Varför försvinner respekten för honom om du måste styra? Om jag måste styra försvinner inte respekten för kvinnan

För det är inte naturligt att kvinnan ska vara den dominanta parten. Om hon tvingas börja leda och styra för att mannen inte kan steppa upp så tappar hon respekten på en rent biologisk nivå. 

Men förmodligen handlar denna trådstarten mer om sexuella behov, att en mammas gosse vill få vara liten och undergiven i sovrummet och slippa behöva ta ansvar. Mesigt så det osar om det

Svar på tråden Dominanta kvinnor