• Anonym (Ont)

Ont efter sex

Hej! Jag har börjat träffa en kille, förra helgen hade vi sex första gången och tyvärr var förspelet väldigt dåligt. Jag var inte tillräckligt uppvärmd och vi hade sex totalt tre gånger (väldigt hårt sex). Jag kände även under sexet att det började göra ont så jag avbröt. Nu till problemet, det har gått en vecka nu och jag har fortfarande otroligt ont, någon som haft liknande besvär och vad gjorde ni? Det svider/bränner när jag kissar och ibland svider det hela tiden. Har även ont i ?väggarna? inuti. Finns det något man kan göra? Har börjat smörja med babyolja och det hjälper ett tag. Aldrig fått något sådant förr. 

tack på förhand!

• Svar på tråden Ont efter sex
  • Studentpappa

Inte svar på frågan kanske men det låter som du behöver ta ett snack med killen eller sluta träffa honom. Sexet lär inte bli bättre då han inte verkar bry sig mer än om vad han vill.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Sanna)

Låt bli att ha sex om du inte är tillräckligt uppvärmd och det gör ont. Det kommer garanterat ge resultat. Nu är det vila och omsorg om slidan som gäller.

• Anonym (a)

du har inte dragit på dig en uvi också?
    varför blev det såhär?

• Anonym (Ont)
    Anonym (a) skrev 2025-01-18 15:55:14 följande:

du har inte dragit på dig en uvi också?
    varför blev det såhär?

Har haft uvi många gånger förr, men då har det aldrig känt så här. Man känner även att jag är svullen precis vid öppningen. 
  • Anonym (Jo)
    Studentpappa skrev 2025-01-18 14:11:16 följande:

Inte svar på frågan kanske men det låter som du behöver ta ett snack med killen eller sluta träffa honom. Sexet lär inte bli bättre då han inte verkar bry sig mer än om vad han vill.

Håller med
  • Lynx123

Oj, om det håller i sig så här länge kanske du bör gå till gyn. Och inte ha sex med.den jeppen igen.

• Anonym (Jag)

Jag var med om det en gång efter sex, det var ganska hårt och länge också. Det var iförsej ca 1,5 år efter att jag hade opererat en förlossningsskada och öppningen var (och är kanske fortfarande) lite för tight på grund av ärrvävnad , det tog ett bra tag innan sex slutade göra ont efter det och ibland känns det fortfarande. 

Men ja jag hade iallafall ganska rejält ont den gången efteråt , lite på samma sätt som du beskriver ,.  till slut gick det över av sig självt. Jag var också svullen så det till och med var lite svårt att kissa först. Säg till så fort det gör ont nästa gång tycker jag, sex ska ju helst inte behöva göra ont alls. 

• Anonym (Ont)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-19 17:10:31 följande:

Jag var med om det en gång efter sex, det var ganska hårt och länge också. Det var iförsej ca 1,5 år efter att jag hade opererat en förlossningsskada och öppningen var (och är kanske fortfarande) lite för tight på grund av ärrvävnad , det tog ett bra tag innan sex slutade göra ont efter det och ibland känns det fortfarande. 

Men ja jag hade iallafall ganska rejält ont den gången efteråt , lite på samma sätt som du beskriver ,.  till slut gick det över av sig självt. Jag var också svullen så det till och med var lite svårt att kissa först. Säg till så fort det gör ont nästa gång tycker jag, sex ska ju helst inte behöva göra ont alls. 

lät ju inte jätteskönt det heller.. jag har inte opererat någon förlossningsskada men har hört att jag är trång i övrigt. Kanske hör det med det att göra. Minns du hur länge du hade ont? Mitt har blivit lite bättre men är fortfarande jobbigt att sitta och det strålar ut i början på låren. 
  • Anonym (a)

Skärp dig och sök vård. Att äventyra sitt underliv är inte värt någonting.

• Anonym (Ont)
    Anonym (a) skrev 2025-01-19 18:49:20 följande:

Skärp dig och sök vård. Att äventyra sitt underliv är inte värt någonting.

Om det inte blir bättre inom en vecka så kommer jag söka. Är otrolig lång väntetid hos kvinnokliniken ändå.
  • Anonym (a)
    Anonym (Ont) skrev 2025-01-19 19:00:17 följande:
    Om det inte blir bättre inom en vecka så kommer jag söka. Är otrolig lång väntetid hos kvinnokliniken ändå.
    Det går inte snabbare för att du skjuter fram att få en tid då ;)
  • Anonym (a)

Återigen, varför blev det såhär? tänker det kan vara bra att reflektera över varför du struntade så i kroppens signaler

• Anonym (a)

1177 är också ett alternativ till vård

• Anonym (Ont)
    Anonym (a) skrev 2025-01-19 19:02:27 följande:

1177 är också ett alternativ till vård

Jag har varit i kontakt med en barnmorska på ett annat ställe nu och fått några råd. försvinner inte besvären i mitten på veckan kontaktar jag gyn
  • Lynx123
    Anonym (Ont) skrev 2025-01-19 17:58:12 följande:
    lät ju inte jätteskönt det heller.. jag har inte opererat någon förlossningsskada men har hört att jag är trång i övrigt. Kanske hör det med det att göra. Minns du hur länge du hade ont? Mitt har blivit lite bättre men är fortfarande jobbigt att sitta och det strålar ut i början på låren. 
    Tror nog inte att du är så trång uran snarare att du inte var redo. Är du inte tillräckligt uppvärmd kan du uppfattas aom trång när du i själva verket är torr. Lyhörda älskare förstår sådanr. Hoppas att det går över snart.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Ont) skrev 2025-01-19 22:41:20 följande:
    Jag har varit i kontakt med en barnmorska på ett annat ställe nu och fått några råd. försvinner inte besvären i mitten på veckan kontaktar jag gyn
    Hoppas besvären försvinner.
  • Anonym (a)
    Lynx123 skrev 2025-01-19 23:10:51 följande:
    Tror nog inte att du är så trång uran snarare att du inte var redo. Är du inte tillräckligt uppvärmd kan du uppfattas aom trång när du i själva verket är torr. Lyhörda älskare förstår sådanr. Hoppas att det går över snart.
    Det går att vara "trång i övrigt". Inte för att det var vad som skedde just i sexmaraton men
  • Anonym (a)
    Anonym (a) skrev 2025-01-19 23:21:23 följande:
    Det går att vara "trång i övrigt". Inte för att det var vad som skedde just i sexmaraton men
    detta sexmaraton men också möjligt att vara trängre än genomsnittet
Svar på tråden Ont efter sex