11+0 blödning och smärta
Hej,
Efter 2,5 år blev vi äntligen gravida. Allt har varit bra fram tills igårkväll, började känna att jag hade väldigt ont i ländryggen men tänkte att jag hade överansträngt mig ute under dagen då jag har ett tungt fysiskt jobb. Lite senare började det även smärta rejält i magen, hade svårt att somna men tillslut efter Alvedon och värmekudde så gick det. Vaknade vid 9 hade fortfarande ont i magen, gick på toa men allt var lugnt. Satte mig för att äta frukost och känner plötsligt som att en propp släpper, springer till toa och jag har blödigt igenom trosor och byxor och det har runnit längs benen.
Försöker under några timmar härda ut, är uppe och går och försöker leva som vanligt. Timar senare och det gör så jäkla ont långt ner i magen hela tiden, jag känns uppsvälld och det är hårt och ömt. Blöder hela tiden men inte såna mängder att jag blöder igenom en binda på mindre än en timme. Jag kan med nöd och näppe ligga still men jag kan absolut inte sitta. Har pratat med 1177 och de säger bara att sålänge jag inte blöder igenom en binda på under en timme så har jag inget på akuten att göra. Extrem smärta trots hög smärttröskel var tydligen skitsamma enligt sköterskan, jag känner mig nästan förnedrad efter samtalet och blev såklart ännu mer ledsen av det.
Det är vår första graviditet och den är fortfarande hemlig så jag kan inte riktigt rådfråga någon, provar att skriva här. Jag fattar ju att det är ett missfall antagligen men hur länge ska det göra såhär ont, när ska jag strunta i vad 1177 sa och åka in ändå? Alvedon, vila och värme hjälper inte.