• Anonym (Orolig)

11+0 blödning och smärta

Hej, 

Efter 2,5 år blev vi äntligen gravida. Allt har varit bra fram tills igårkväll, började känna att jag hade väldigt ont i ländryggen men tänkte att jag hade överansträngt mig ute under dagen då jag har ett tungt fysiskt jobb. Lite senare började det även smärta rejält i magen, hade svårt att somna men tillslut efter Alvedon och värmekudde så gick det. Vaknade vid 9 hade fortfarande ont i magen, gick på toa men allt var lugnt. Satte mig för att äta frukost och känner plötsligt som att en propp släpper, springer till toa och jag har blödigt igenom trosor och byxor och det har runnit längs benen. 

Försöker under några timmar härda ut, är uppe och går och försöker leva som vanligt. Timar senare och det gör så jäkla ont långt ner i magen hela tiden, jag känns uppsvälld och det är hårt och ömt. Blöder hela tiden men inte såna mängder att jag blöder igenom en binda på mindre än en timme. Jag kan med nöd och näppe ligga still men jag kan absolut inte sitta. Har pratat med 1177 och de säger bara att sålänge jag inte blöder igenom en binda på under en timme så har jag inget på akuten att göra. Extrem smärta trots hög smärttröskel var tydligen skitsamma enligt sköterskan, jag känner mig nästan förnedrad efter samtalet och blev såklart ännu mer ledsen av det. 

Det är vår första graviditet och den är fortfarande hemlig så jag kan inte riktigt rådfråga någon, provar att skriva här. Jag fattar ju att det är ett missfall antagligen men hur länge ska det göra såhär ont, när ska jag strunta i vad 1177 sa och åka in ändå? Alvedon, vila och värme hjälper inte.

• Svar på tråden 11+0 blödning och smärta
  • nathalie85

Tycker du skall ringa in igen, om det inte lugnat sig. Är ju ändå inte ett jätte tidigt mf♥️
    Kram!0

• Anonym (Fx)

Ring gynakuten så du får komma in, du behöver få klara besked vad som händer ❤️
    Jag fick missfall min första graviditet i samma vecka och det började bara med rosa flytningar och mensvärk som tilltog. Fick tabletter för att hjälpa kroppen men fick ändå skrapas någon vecka senare. 

Ber att allt är bra för er, men råder verkligen att försöka komma in och få svar/hjälp ❤️

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Fx) skrev 2025-01-18 19:17:15 följande:

Ring gynakuten så du får komma in, du behöver få klara besked vad som händer ❤️
    Jag fick missfall min första graviditet i samma vecka och det började bara med rosa flytningar och mensvärk som tilltog. Fick tabletter för att hjälpa kroppen men fick ändå skrapas någon vecka senare. 

Ber att allt är bra för er, men råder verkligen att försöka komma in och få svar/hjälp ❤️

Tack för ditt svar ❤️ 

Hur länge gick du med smärta? Borde jag se något "komma ut"? Det har bara varit blod för min del, inga klumpar eller annat utan precis som en mens så att säga. 

Det verkar inte finnas någon gynakut i vårt område, iallafall inte vad vi såg igår när vi letade. 1177 igårkväll tyckte att vi skulle åka in till akuten men när allt hemmavid var klart var jag så slut att jag somnade, så sambon lät mig sova. Idag har blödningen avtagit, verkar vara lite blodrester bara hittills. Smärtan är något lite bättre idag än så länge men kan fortfarande inte sitta upp för då strålar det upp igenom hela fiffi och magen såpass att jag blir svimfärdig. Ringer BM direkt imorgon om vi inte får tag i någon gynakut idag. 

• nathalie85
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-19 10:50:09 följande:
    Tack för ditt svar ❤️ 

Hur länge gick du med smärta? Borde jag se något "komma ut"? Det har bara varit blod för min del, inga klumpar eller annat utan precis som en mens så att säga. 

Det verkar inte finnas någon gynakut i vårt område, iallafall inte vad vi såg igår när vi letade. 1177 igårkväll tyckte att vi skulle åka in till akuten men när allt hemmavid var klart var jag så slut att jag somnade, så sambon lät mig sova. Idag har blödningen avtagit, verkar vara lite blodrester bara hittills. Smärtan är något lite bättre idag än så länge men kan fortfarande inte sitta upp för då strålar det upp igenom hela fiffi och magen såpass att jag blir svimfärdig. Ringer BM direkt imorgon om vi inte får tag i någon gynakut idag. 

Se till att få en kontroll. Har du varit på ul innan och sett ett levande foster? Om inte jan dry ju ha avstannat tidigt och då behöver det inte vara sp stora mängder som kommer. Men lite klumpar borde nog komma?
    Att det inte blir rester kvar♥️
    Kram! Har själv flera nf i bagaget, men dom har upptäckts på ul och inte startat spontant.
  • Anonym (Orolig)
    nathalie85 skrev 2025-01-19 11:52:20 följande:
    Se till att få en kontroll. Har du varit på ul innan och sett ett levande foster? Om inte jan dry ju ha avstannat tidigt och då behöver det inte vara sp stora mängder som kommer. Men lite klumpar borde nog komma?
    Att det inte blir rester kvar♥️
    Kram! Har själv flera nf i bagaget, men dom har upptäckts på ul och inte startat spontant.
    Nej tyvärr inte, vi har tid för ul 3/2, har bara haft besöken hos BM inte blivit erbjuden något ul tidigare än så. Brukar man det? 

Tack för dina svar ❤️
  • Anonym (Fx)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-19 10:50:09 följande:
    Tack för ditt svar ❤️ 

Min smärta kom efter rosa blödningar börjat och tilltog medan jag satt och väntade på gynakuten. Akuten borde kunna hjälpa dig att komma rätt ❤️
    Vår graviditet hade avstannat tidigare och klumpar kom först efter jag fått tablette. 
    Hoppas du får svar och blir av med det onda snart ❤️
  • Anonym (Orolig)

Fick idag komma till gynjouren och göra vul, där inne var det en liten en som gjorde volter och var vid allra högsta grad vid liv 🥹🥹 

Ville bara uppdatera er. ❤️

• Anonym (Fx)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-21 12:19:33 följande:

Fick idag komma till gynjouren och göra vul, där inne var det en liten en som gjorde volter och var vid allra högsta grad vid liv 🥹🥹 

Tack för den härliga uppdateringen 😍❤️ 
    Så underbart 🙏
  • nathalie85
    Anonym (Orolig) skrev 2025-01-21 12:19:33 följande:

Vad fina nyheter <3 fick du förklaring på blödningen ? kan det ha varit en tvilling, när det inte var nån liten blödning.
  • Anonym (Orolig)
    nathalie85 skrev 2025-01-22 13:42:44 följande:
    Vad fina nyheter <3 fick du förklaring på blödningen ? kan det ha varit en tvilling, när det inte var nån liten blödning.

Nej, hon kunde inte se någonting som kunde förklara blödningen. Fick till mig att vid minsta problem igen skulle vi åka in direkt så de kunde undersöka under pågående blödning isåfall. Allt har gått fortsatt bra sedan dess och igår hade vi ul igen och bebis mår bra 😊 
Svar på tråden 11+0 blödning och smärta