• Anonym (Anna)

Han ignorerar mig

Hej! 

Jag har blivit olyckligt kär i en kille som jag träffat för ca 6 månader sedan och sedan dess har vi bara skrivit. Både han och jag har varit inne på att träffas vid två tillfällen men vi båda har ställt in, senast ställde jag in. 

Vi kan skriva om ganska mycket till varandra men en sak som vi inte skriver om är just om oss, våra tankar och känslor kring den biten. Nu har han ignorerat mitt senaste i ca tre veckor och jag vet inte varför. 

Rent logiskt förstår jag att det bästa är att bara ignorera och gå vidare, han är inte tillräckligt intresserad av mig. Men känslomässigt vill jag veta vad som händer för jag kan inte riktigt släppa detta.. 

Borde jag ställa frågan eller bara ignorera? Det gör ont stt ignorera tillbaka 

• Svar på tråden Han ignorerar mig
  • Anonym (Linn)

Varför gör det ont att ignorera honom? Han ignorerar ju dig. Verkar inte som att han är intresserad tyvärr. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Linn) skrev 2025-01-19 10:33:27 följande:

Varför gör det ont att ignorera honom? Han ignorerar ju dig. Verkar inte som att han är intresserad tyvärr. 

Jag förstår att han inte är det men vill få svar på frågor som jag inte fått svar på... Skulle hantera det bättre än att bara bli ignorerad. Han kanske tror att hag är känslig för en förklaring men så är det inte. Att totalt ignorera ngn känns så skumt. 
  • Anonym (Anna)

Han är fortfarande nyfiken vad som händer i mitt liv då han kikar in mina sociala medier, i övrigt ignorerar han mott senaste meddelande. 

• Anonym (B)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-19 10:38:38 följande:

Han är fortfarande nyfiken vad som händer i mitt liv då han kikar in mina sociala medier, i övrigt ignorerar han mott senaste meddelande. 

Spärra honom, visa honom att du inte vill ha honom i ditt liv 
  • Anonym (Anna)

Vill ändå hålla en god stämning då vi kan stöta på varandra igen.. Chansen är ganska stor så detta blir ju lite pinsamt från hans sida att bara totalt ignorera utan någon egentligen orsak. Det är inte ens uttalat om det var vänskaplig mellan osv. Smartaste dragent skulle  vara från hans sida att avsluta det lite sjysst.

• Anonym (Anna)

Det känns också konstigt för vi båda har delat känsliga detaljer om vårt liv, vi har kunnat vara sårbara för varandra men även såklart skämtat. Plötsligt beter han sig på ett sätt som om han hyser agg mot mig. Kommer få problem att lita och våga öppna mig efter detta. 

• Anonym (B)
    Anonym (Anna) skrev 2025-01-19 11:08:17 följande:

Vill ändå hålla en god stämning då vi kan stöta på varandra igen.. Chansen är ganska stor så detta blir ju lite pinsamt från hans sida att bara totalt ignorera utan någon egentligen orsak. Det är inte ens uttalat om det var vänskaplig mellan osv. Smartaste dragent skulle  vara från hans sida att avsluta det lite sjysst.

Vadå god stämning? Varför är det ditt ansvar när han bara ignorerar dig? 

Känns som att du vill hålla dörren öppen för en fortsättning. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (B) skrev 2025-01-19 12:28:12 följande:

Vadå god stämning? Varför är det ditt ansvar när han bara ignorerar dig? 

Känns som att du vill hålla dörren öppen för en fortsättning. 

Tror han också eventuellt vill hålla dörren öppen för en fortsättning om jag känner honom rätt. Har blivit ignorerad tidigare och jag har inte svarat på hans meddelanden som varit utan frågor. Denna gång har det dock gått extra lång tid så kontakten går brant utför.. 

Du har rätt i att det inte är mitt ansvar att hålla god stämning. Det ska jag ta med mig. Tror inte han är van vid om någon ifrågasätter honom av olika skäl.. Skulle vara intressant att se hur han skulle reagera på det men kanske bäst att ignorera. 
  • Xenia

Det där tycks vara vanligt, en kille ghostar, dvs försvinner utan förklaring, och tjejen kan inte släppa taget utan vill ha en förklaring.

Men enklaste förklaringen är att han skrivit med flera andra, någon verkar mer intressant och de kanske redan har träffats. Han är för lat eller feg för att s a s göra slut med dig.

Hur svårt det än är så är det bästa att bara blocka honom och gå vidare. Är han verkligen värd att du slösar mer tankar på honom?

• Anonym (Anna)
    Xenia skrev 2025-01-19 12:42:53 följande:

Det där tycks vara vanligt, en kille ghostar, dvs försvinner utan förklaring, och tjejen kan inte släppa taget utan vill ha en förklaring.

Men enklaste förklaringen är att han skrivit med flera andra, någon verkar mer intressant och de kanske redan har träffats. Han är för lat eller feg för att s a s göra slut med dig.

Hur svårt det än är så är det bästa att bara blocka honom och gå vidare. Är han verkligen värd att du slösar mer tankar på honom?

Den känslan har jag också att det är vanligt... Kan på något sätt förstå om han hållt på med andra samtidigt för vi har inget uttalat, dessutom är våra livsmål sjukt olika. Ändå blev jag tyvärr lite för intresserad på vägen, var inte meningen. Men lätt hänt när man skrivit så mkt till varandra. 

Jag är inte typen som blockar. Han får gärna se på mitt liv om han finner nöje i det. Jag har inga tråkiga dagar direkt. 
Svar på tråden Han ignorerar mig