• Anonym (Undraren)

Vad betyder bruna flytningar + smärta?

Hej! Jag är gravid i vecka 5+0 och har haft brunfärgade flytningar sen i fredags (3 dagar). Jag hade ett mf i augusti och känner mig ganska säker på att det är det nu också.

Jag känner av en molande, väldigt svag, mensvärk. Räknas det som smärta eller ska man beskriva det på något annat sätt? Är det någon som har haft bruna flytningar med känningar i magen, eller kommer "ofarliga" flytningar när magen känns helt som vanligt?

Just nu väntar jag på att missfallet ska komma igång och att mvc ska återkoppla, men kan inte låta bli att hoppas att jag har fel.. 

• Svar på tråden Vad betyder bruna flytningar + smärta?
  • Anonym (Undraren)

Var på akuten efter uppmaning från 1177 och gynekolog och de kunde inte se något mer än en förtjockad slemhinna. De sa också att de inte tar något HCG test när det är så tidig graviditet(!) så jag får vänta helt enkelt. Känns hårt.

Läkaren sa att man "inte behöver" få känningar i magen i flera dagar vid implantationsblödning. Tolkar det som att det nog är missfall. 

Berätta gärna om ni hade känningar i magen + bruna flytningar och hur det gick sen! 

• Anonym (V)

Molvörk kan man ju ha helt naturligt i graviditeten utan att det betyder missfall. Det är väl när det riktigt drar igång och känns som mensvärk som man kan börja oroa sig, men inte ens då behöver det betyda missfall.

Färgade flytningar är vanligt även om man inte får missfall.

• Anonym (Undraren)

Uppdatering: Jag tog ett digitalt grav-test imorse som visade 1-2 veckor, att jämföra med testet jag tog för en vecka sen som visade 2?3 veckor. Därmed säker på att det är ett missfall och ska träffa gyn idag för att se om det behöver sättas igång på något sätt för jag har inte börjat blöda ordentligt än. 

Svar på tråden Vad betyder bruna flytningar + smärta?