• Anonym (TS)

Någon som jobbar för Humana?

Sökt jobb som behandlingspedagog/socialpedagog och blivit kallad till intervju. Boende för personer med beroendeproblematik.

Nu är jag lite nyfiken på vad ni, som jobbar med likvärdiga saker, har för lön? Önskar svar från er med lite erfarenhet och eftergymnasial utbildning. 

Tack!

• Svar på tråden Någon som jobbar för Humana?
  • Anonym (Lovisa)

Hela Humana-koncernen har fruktansvärt rykte om såväl misskötel och vanvård för boende (åtminstone på HVB-hem för barn) som märklig personalpolitik och oseriös ledning. Min före detta jobbade på ett av deras hem i ett halvår innan han sa upp sig och var utbränd i ett år.

Det var ju på ett av Humanas HVB- hem som en pojke lämnade hemmet och drunknade för att de inte hade personal som höll uppsikt och inte såg till att ha barnsäkrade grindar (kostade väl för mycket med sån säkerhet kontra aktieägarnas vinster). Bara kulmen på en mängd incidenter på det stället.

Skulle verkligen hålla mig borta från Humana om jag var du.

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-hande-john-walter

• Anonym (TS)
    Anonym (Lovisa) skrev 2025-01-20 20:03:54 följande:

Hela Humana-koncernen har fruktansvärt rykte om såväl misskötel och vanvård för boende (åtminstone på HVB-hem för barn) som märklig personalpolitik och oseriös ledning. Min före detta jobbade på ett av deras hem i ett halvår innan han sa upp sig och var utbränd i ett år.

Det var ju på ett av Humanas HVB- hem som en pojke lämnade hemmet och drunknade för att de inte hade personal som höll uppsikt och inte såg till att ha barnsäkrade grindar (kostade väl för mycket med sån säkerhet kontra aktieägarnas vinster). Bara kulmen på en mängd incidenter på det stället.

Skulle verkligen hålla mig borta från Humana om jag var du.

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-hande-john-walter

Tack för ditt svar. Bra, om än väldigt tråkig, info. 
  • Anonym (TS)

Är detta tunga de enda svar vi får?

Svar på tråden Någon som jobbar för Humana?