Livlös, psykedelika?
Jag fungerar i vardagen. Jag betalar min skatt och tjänar mina pengar. Jag ligger inte någon till last. Jag känner ingen förundran eller glädje för livet, det känns bara grått. Har aldrig varit med om livsomvälvande händelser, inte ens när anhöriga dog. Bara gnetat på i väntan på döden känns det som. Döden som jag önskar komma hastigt och gärna utan min vetskap.
Jag har gått i en slags samtalsterapi hos en vänlig terapeut som tog sig an mig när hon såg hur jag mådde, men det gav mig inte så mycket mer än för stunden av det faktum att någon var villig att lyssna på mig, men i slutändan och så här retrospektivt gav det inte mycket mer än alkohol om man ska vara lite krass.
Har provat SSRI, men inte heller det gav mig någonting mer än att de stängde av känslor, men det var liksom inte det jag var ute efter.
Jag närmar mig pensionsåldern och börjar fundera på hur de sista typ 15-20 åren ska bli.
Har sett att det finns folk som hjälper till med psykedelika seriöst. T.ex. 4000 veckor och Nysnö.
Skulle vara intressant och höra ifall någon provat på det seriöst och vad det givit dem. Vad jag läst mig till så pågår det tester med psilocybin eller MDMA under kontrollerade former och det gett folk nya insikter, men kreti och pleti har ju inte tillgång till dem utan får söka sig till alternativ som Nysnö eller 4000 veckor.