Migränmedicinen Eeze
Nån som har provat Eeze? Är den bra? Den är ju lite dyr så jag vill gärna veta om den funkar innan jag köper den.
Nån som har provat Eeze? Är den bra? Den är ju lite dyr så jag vill gärna veta om den funkar innan jag köper den.
Tror jag inte ett dugg på. Har själv migrän titt som tätt och detta låter sig endast kureras med Imigran. Eeze innehåller den verksamma substansen Diklofenak (säljs även under namnet Voltaren, receptbelagt, men hälften så dyrt!). Diklofenak ingår i gruppen NSAIDS läkemedel, liksom Ipren, Treo och har man riktig migrän är effekten av dessa läkemedel mkt begränsad
Attans. Jag är lite desperat, jag har provat Anervan (kanonbra, men läkarna skriver visst inte ut den längre ), Relpax, Zomig och nu senast Seroken (blodtryckssänkande) men inget verkar hjälpa. Just nu har jag ingen receptbelagd medicin alls utan försöker dämpa migränen med Magnecyl så gott det går.
Jag brukar ta Naproxen när jag känner att det är på gång. Det hjälper bra, men då måste jag verkligen ta tabletterna så fort som möjligt. Jag kan varmt rekommendera dem.
Jag har provat Pronaxen (samma sak som Naproxen tror jag) och den har hjälpt ibland men inte alltid. Det måste vara något väldigt speciellt med min skalle.
Jag säger tyvärr detsamma som Volpino. Jag får Voltaren i dubbelt så stark dos, och det hjälper oftast inte ett dugg om jag får migrän, även kombinerat med alvedon.
När jag har migrän tar jag Imigran som jag visserligen blir lite trött av, men det hjälper ganska effektivt.
Vad finns det för receptfria alternativ om man har migrän, Jag tror att jag börjar få det igen nämligen har haft ont i huvudet nästan konstant i flera veckor ibland har det knappt känts..
Några tips?
Om man inte är 100% säker på att det är migrän, kan det vara bra att få en diagnos hos en läkare. Många förväxlar migrän med vanligt spänningshuvudvärk (som kan vara nog så jobbig.)
På www.fass.se kan man söka på läkemedel, kolla vad läkemedlen har för substans och sedan söka på det för att få fram vilka andra medel som också innehåller det.
TS, har du testat Imigran! Om inte så be din läkare att skriva ut det! Jag tar det och det funkar kanon!
Eeze fungerar jätte bra på mig. Har även Imigran men orkade inte ringa om ett nytt recept så jag testade Eeze och är jätte nöjd. Dyr men det är det värt!
Eeze innehåller samma verksamma ämne som Voltaren T (inte samma som vanlig Voltaren alltså) Har inte provat Eeze än då jag är gravid men innan åt jag Voltaren T vid mina migränanfall o dom va jättebra!