• Anonym (Ngnf)

Ni med POTS

Hur gör ni med träningen? Hur funkar den? 

Hur länge kan ni stå still utan att känna er trötta? 

Har ni någon medicin?

Man tror att jag kan ha det och jag tycker besvären bara blir mer och mer tydliga. Jag är trött och slö, främst på morgonen innan jag druckit något. Jag får lätt hjärtklappning om jag inte har druckit. Känner mig orkeslös. Träning är svårt för går pulsen upp för mycket blir jag yr och helt slut resten av dagen/dagarna efter. Står jag upp så måste jag stå med ena benet ut för att typ hålla balansen. Orkar stå still i kanske 5 min. Är 30, lång och smal. 

• Svar på tråden Ni med POTS
  • Anonym (Ngnf)

Jag har Florinef och Inderal. 

• Anonym (potsis)

B12 injektioner i kombo med folsyra, högdos q10, järn, magnesium, dvitamin och en del andra vitaminer. 

Träningen består av hundpromenader. Ibland liggande träning

• Anonym (Ngnf)
    Anonym (potsis) skrev 2025-01-22 11:42:48 följande:

B12 injektioner i kombo med folsyra, högdos q10, järn, magnesium, dvitamin och en del andra vitaminer. 

Träningen består av hundpromenader. Ibland liggande träning

Tycker du att det hjälper? Hur funkar vardagen för dig? 
  • Anonym (potsis)
    Anonym (Ngnf) skrev 2025-01-22 11:43:41 följande:
    Tycker du att det hjälper? Hur funkar vardagen för dig? 
    Ja, utan b12 injektionerna känner jag mig typ dement. Behöver ta 2-3 st per vecka. Vet en del som behöver ta 1-2 ggr per dag! Det är ju individuellt. Men jag gör det jag absolut måste, ibland lite för mycket. Det gör att jag fungerar någorlunda men skulle ändå behöva dra ner på arbete tex,, för orkar inte göra ett skvatt hemma. Men man ska ju ha råd att leva också
Svar på tråden Ni med POTS