• Robban27

Ska jag lämna min fruga?

Hallå hallå. Jag är ny här på familjeliv. Jag skapade ett konto för att höra mer om vad andra tycker och tänker om denna frågan. Min fru och jag har ett barn som snart ska flytta ut. Frugan har under den senaste tiden börjat gömma min böcker om andra världskriget i olika bunkar och grytor. För att hon uppskattade inte att jag drog fram de på släktträffen och pratade om varför Tyskland inte förtjänade allt hat. Det är inte så stor grej men gör mig lite smått trött på henne. Den största grejen är allt skrikande under natten. Jag har inte kunnat sova på länge och hon förnekar händelserna under natten. Jag försökte stoppa en trasa i munnen på henne men hon bet tag i min hand i sömnen. Och det gör så satans ont. Vad ska jag göra nu när barnet vilket höll ihop oss i första stället ska lämna oss.  Tacksamma för svar.

• Svar på tråden Ska jag lämna min fruga?
  • Anonym (el-on)

Lämna. Med en gång. 

• Robban27

Men  vad ska man säga till henne jag är rädd för henne och vi har varit ihop i trettio år snart

• Raggartjejen

Vad var det för skrik under natten?
    Varför väckte du inte henne ist för att lägga en trasa i hennes mun?
    Din TS verkar lite konstig!

• Robban27

Jag försökte vecka henne men hon började bara veva mot mig 
    jag blir ju fan rädd 

• Agda90
    Robban27 skrev 2025-01-22 11:10:38 följande:
    Ska jag lämna min fruga?

Hallå hallå. Jag är ny här på familjeliv. Jag skapade ett konto för att höra mer om vad andra tycker och tänker om denna frågan. Min fru och jag har ett barn som snart ska flytta ut. Frugan har under den senaste tiden börjat gömma min böcker om andra världskriget i olika bunkar och grytor. För att hon uppskattade inte att jag drog fram de på släktträffen och pratade om varför Tyskland inte förtjänade allt hat. Det är inte så stor grej men gör mig lite smått trött på henne. Den största grejen är allt skrikande under natten. Jag har inte kunnat sova på länge och hon förnekar händelserna under natten. Jag försökte stoppa en trasa i munnen på henne men hon bet tag i min hand i sömnen. Och det gör så satans ont. Vad ska jag göra nu när barnet vilket höll ihop oss i första stället ska lämna oss.  Tacksamma för svar.

Det här måste vara ett skämt
  • Robban27

Jag fattar att det verkar som det men jag hade inte skrivit här om jag inte var desperat om svar. Jag har inte velat prata om min situation med någon annan. Kan jag inte få några seriösa svar tack.

• Goneril

Att föreläsa om andra världskriget under släktträffar är nog inte så ovanligt och det kan TS fortsätta med, men varför behövs alla böckerna, du kan väl lära dig allt utantill? Om du är så intresserad kan du ju ha lite Powerpoints i datorn som stöd för minnet när du nu visar dessa för släkten? Du kan till och med anordna en tävling där vinnaren får ett litet hakkors i miniatyr!                                                                                                                När det gäller frugans skrikande och TS metod för stt hejda det skulle den kunna rubriceras som försök till dråp. Jag rekommenderar inte detta tillvägagångssätt; det är bättre atr ljudisolera frugans sovrum och själv sova i ett eget. Därmed undviker man lagens långa arm.                                                                                                                                                                        .                                                                                      

• Robban27

Tack för förslaget om tävling låter som en kull aktivitet. Jag vill inte döda henne det vara bara så himla jobbigt med allt skrikande och var desperat.

• Agda90
    Robban27 skrev 2025-01-22 14:28:37 följande:

Tack för förslaget om tävling låter som en kull aktivitet. Jag vill inte döda henne det vara bara så himla jobbigt med allt skrikande och var desperat.

Att försöka påstå att Tyskland inte var så skyldiga under 2:a vk är något som inte hade gått hem hos mig. Hade jag mött en person med det beteendet hade jag gått i taket. Jag har påbrå från östeuropa och många i min släkt miste livet under 2:a vk. Så att din fru inte vill att du föreläser om det är ganska rimligt. 

Att få tyst på sin fru med en trasa är vidrigt. 
  • Robban27

Tack för feebacken jag var bara väldigt desperat efter sömn. Jag skall försöka vara mer pk

• Agda90
    Robban27 skrev 2025-01-22 18:55:20 följande:

Tack för feebacken jag var bara väldigt desperat efter sömn. Jag skall försöka vara mer pk

Om ens partner drömmer mardrömmar så att personem skriker då försöker man hjälpa personen på ett kärleksfullt sätt och inte genom att stoppa en trasa i munnen! Spelar ingen roll hur desperat efter sömn du är!
  • Robban27

Ja men det är inte mardrömmar tror jag utan hon gör bara massor av animaliska läten.

• Anonym (A)
    Agda90 skrev 2025-01-22 12:00:11 följande:
    Det här måste vara ett skämt
    Känns så. 
  • Anonym (Demona)
    Robban27 skrev 2025-01-22 21:19:44 följande:

Ja men det är inte mardrömmar tror jag utan hon gör bara massor av animaliska läten.

Hon kanske är besatt? Du kanske borde ta hem en exorcist? ????
Svar på tråden Ska jag lämna min fruga?