Sjukskrivning utmattning, hur meddela chefen. Allmänt ångest
Påväg totalt in i väggen. Tillbaka från föräldraledighet efter sommaren. Fick halvt om halvt ny tjänst och ny chef pga omorganisering. Stress med med 2 småbarn hemma, massor med sjukdomar och allmänt kaos. Nu massa extra ansvar, krav och stress på jobbet. Ett huvud som inte fungerar att tänka med långa stunder.
har kört på och tänkt det löser sig. Men det blir aldrig en lugn stund. Efter ledighet (full med sjukdomar = noll återhämtning ändå ) tillbaka till jobbet. Tog 4 dagar så blev ett av barnen sjukt IGEN. Jag och sambo tog nån dag var
känner ångesten och mitt minne sviker + massa mer symptom på utmattning. Så uppsökte läkare för att få hjälp. Terapi medicin ja jag vettefan Vad jag ville ha men nån typ av hjälp. Han sjukskrev mig 50% i 6 veckor till att börja med och har kontaktat samtalsterapi.
Mailen haglar in på jobbet och just nu vet jag inte vem som ska hjälpa mig (är väl inte mitt ansvar) men får ändå skuldkänslor. Varför har jag inte tagit upp något tidigare? Skulle väl ha sagt mer att detta går inte. Har iofs tagit upp min oro men allt jag får till svar är det löser sig. När du lär dig allt kommer det kännas bättre. Men har ju aldrig fått chans att lära mig utan de är bara problemlösning här och nu. Släcka bränder.
Är hemma dag 3 med sjukt barn och måste nu meddela chefen att när jag kommer tillbaka blir det endast på 50%. Får bara så grov ångest, vet att de är så
löjligt att ha ångest över men allt är typ ångest nu. Hur ska man ens skriva? Är ju en blandning av långvarig stress både hemma och på jobbet.
Är väl bara att riva av plåstret och skriva nånting men borde man lägga upp det på något bra sätt