Hur är det att ha ED (erektil dysfunktion)?
Jag (K39) träffade min nuvarande (M46) för ca 7 månader sen. I början hade vi ganska mycket sex, han kom inte alltid men lusten att försöka fanns där. Detta har sedan successivt avtagit och nu har han inte lust alls, och både han och jag är ledsna över det. Han har tidigare (innan vi träffades) testat sina testosteronnivåer och dom kom tillbaka normala. Vi har det verkligen jättebra i övrigt, men jag är så rädd att hans lust hänger ihop med att det var nytt och spännande i början, eftersom det då bara är en tidsfråga innan någon annan ny och spännande dyker upp. Han säger att det inte har med mig att göra, men jag har själv varit den utan lust i flera relationer och då har det alltid hängt ihop med (brist på) fysisk attraktion till den andra personen eller att jag inte känt mig mött i mina emotionella behov.Är det så här det är för män med erektil dysfunktion, att man inte känner minsta lust? Sexet vi haft har varit rätt bra, kanske lite vanilj och på rutin, men han är ovillig/obekväm med att experimentera. Dom få gånger vi legat nu på sistone så dör det jättefort. Han är hälsosam och mår toppen i övrigt, han vet att han behöver kontakta en läkare men drar sig för det och jag vill inte pressa på.
Är det någon som har liknande erfarenheter och vill dela med sig av hur det känns eller hur det löste/inte löste sig? Vad hade ni uppskattat av er partner i det läget? Jag tror att jag skulle kunna leva resten av mitt liv med honom även om vi aldrig mer kunde ha sex, om jag verkligen kunde lita på att det inte beror på mig.