• Anonym (K)

Killar över ex

Hur vet man om en man är över exet? Så förvirrad just nu? tecken? Någon med erfarenhet? 

• Svar på tråden Killar över ex
  • Fjäril kär

Tja...rent allmänt att han pratar neutralt om henne som om det vore vilken annan person som helst... och också behandlar henne som vilken annan person som helst i hans närhet.

samt att han på direkta frågor är ärlig med sin del I vad som gick fel mellan dom .

• Anonym (K)
    Fjäril kär skrev 2025-01-23 16:50:53 följande:

Tja...rent allmänt att han pratar neutralt om henne som om det vore vilken annan person som helst... och också behandlar henne som vilken annan person som helst i hans närhet.

samt att han på direkta frågor är ärlig med sin del I vad som gick fel mellan dom .

Om han skyller allt på henne och är väldigt upprörd och bitter? 
  • Fjäril kär
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 17:20:28 följande:
    Om han skyller allt på henne och är väldigt upprörd och bitter? 
    Då är det ganska uppenbart att han inte är klar med henne. Det betyder inte att han har kvar känslor men har inte kommit vidare efter det tog slut och har inte kommit över henne. 
  • Lynx123

Så bra skrivet! Precis så!!!
  • Tecum

Hur ska frågeställaren veta om han är ärlig?

Men som TS skriver är det ett dåligt tecken om han nämner henne i tid och otid, jämför och beklagar sig. Men att vara helt neutral är också svårt, även om man är över henne. 
  • Lynx123
    Tecum skrev 2025-01-23 20:39:51 följande:

Men som TS skriver är det ett dåligt tecken om han nämner henne i tid och otid, jämför och beklagar sig. Men att vara helt neutral är också svårt, även om man är över henne. 
    Det kan man kanske inte veta men det märks ofta att något är.skevt när typ ALLT är exets fel.
  • Tecum
    Lynx123 skrev 2025-01-23 20:41:28 följande:
    Det kan man kanske inte veta men det märks ofta att något är.skevt när typ ALLT är exets fel.
    Men han kan också vara listig och frisera det så det låter bra.
  • Fjäril kär
    Tecum skrev 2025-01-23 20:39:51 följande:

Ärlig så tillvida att man kan utröna nån form av självinsikt...typ. "jag jobbade för mycket så vi gled isär och tappade känslorna " .. eller liknande kommentarer . 

Får man en axelryckning,  ett "vet inte " eller en utläggning med fokus på enbart exet kan man gissa sig till att det finns en hel del i kulisserna....
  • Anonym (K)

Tyvärr har jag märkt att han tar för vana att höra av sig till henne och skapa gräl genom att trycka på hennes ömma punkter och trycka ned henne. Har nog inte riktigt insett det. Han har skyllt på att hon är omöjlig och störd. 

• Anonym (K)

Sist fick han henne att gråta .. 

• Anonym (J)

Både jag och min kille pratar väldigt negativt om våra ex. Detta har fått mig att fundera på om han har känslor kvar. Samtidigt vet jag att jag har ju inte det. Båda är rätt oengagerade föräldrar till våra barn och det är där min bitterhet kommer ifrån och där han säger att hans kommer. Men visst undrar man?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Fjäril kär
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 21:10:53 följande:

Tyvärr har jag märkt att han tar för vana att höra av sig till henne och skapa gräl genom att trycka på hennes ömma punkter och trycka ned henne. Har nog inte riktigt insett det. Han har skyllt på att hon är omöjlig och störd. 

Och en sån person vill du vara ihop med? 
  • Tecum
    Anonym (A) skrev 2025-01-24 07:50:02 följande:
    Öhhh... Mitt ex var narcissist. En lögnare... Abusive... Och avslutade förhållandet med att vara otrogen med någon där jag faktiskt lugnt frågade henne "om det är någoting på G?" och jag gillar det inte...

Så hur fan blev felet mitt?
    En viktig nyansering du gör! Jag reagerar också på kålsuparteorin att bägge är skyldiga när en relation  havererar. Ibland är det definitivt ena parten som är boven. 
    Och om det räckte att bägge gör allt rätt skulle antalet skilsmässor vara betydligt färre. Ibland tar bara kärleken slut utan att motparten gör något fel.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Killar över ex