Planerar gravid - ångrar mig
hej
jag är 32 år gammal, har fast jobb och en stabil partner. I december bestämde vi oss för att börja försöka skaffa barn och jag blev gravid på första försöket. Jag är nu i vecka 7 och allt känns fel.
Vi har flyttat till en ny stad (i Norrland) som jag vantrivs i, jag vantrivs på mitt jobb och vi bor långt från familj och vänner. När jag tänker på livet med en bebis här uppe känns allt nattsvart. Min sambo trivs och har precis börjar nytt jobb, jag har därför lovat honom att vi stannar ett år till. Därav det förhastade beslutet att skaffa barn (jag tänkte att om vi får ett barn slipper jag vara på jobbet och kan söka nytt under föräldraledigheten)
Har svårt att tänka klart, men ska man känna sig så nedstämd när man är gravid? Har alltid haft en stark barnlängtan men nu känner jag snarare avsmak.
Fråga: är ser möjligt att säga upp sig och flytta med ett litet barn för att ta en mer osäker anställning (vikariat) i Sthlm? Jobbar i en bransch där jobben inte växer på träd. Eller borde man bara göra abort?