• Anonym (Vad göra?)

Han skriver med en annan kvinna

Min man har en kompis han ofta skriver med. En kvinna. När jag tittat på deras konversationer så framgår det att han inte är intresserad av henne på det sättet, men att hon är det av honom. Det syns på flera ställen "Jag är gärna din vän men inte mer än så" "Tack för nakenbilderna, de var jättefina men jag är gift och inte intresserad av dig på det sättet".

Men mellan det är det om hobbys, gemensamma intressen de har. Vänskaplig konversation. Eller att han försöker vara uppmuntrande och snäll då hon tydligen levt i en misshandelsrelation i 10år men inte längre. Jätteläskiga bilder på henne med blåtiror, bruten näsa osv. Så jag tycker synd om henne givetvis.

Men han säger aldrig ifrån på skarpen eller slutar skriva med henne. Han vet inte att jag läser hans konversationer heller. Det här mellan dem har pågått i månader. De har aldrig setts, bor i olika länder (de skriver på engelska) men har tydligen bondat över något på Twitter. Vad hade du gjort i min situation?

• Svar på tråden Han skriver med en annan kvinna
  • Anonym (Nudes)

"Tack för nakenbilderna"?? Och du har inte tagit upp det med honom?

• Eurydike

Jag skulle inte känna mig bekväm med att min man stöttade en kvinna som skickade nakenbilder.

• Anonym (Camilla)

Först måste vi ta det här med att du kollar i hans telefon. Det är inte så himla bra. Var du misstänksam på något sätt? Du fick ju bevis på att han inte är ett dugg intresserad. Han är nog lite för snäll och kan inte komma till skott att avsluta vänskapen. Han tycker säkert som du att det är lite synd om henne. Ta det lugnt. Ingen ko på isen. 

• Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Nudes) skrev 2025-01-23 20:01:47 följande:

"Tack för nakenbilderna"?? Och du har inte tagit upp det med honom?

Nej. Jag vet inte, hon är väl inte direkt attraktiv om jag säger så så jag antar att han bara försökte vara snäll?
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Camilla) skrev 2025-01-23 20:13:59 följande:

Först måste vi ta det här med att du kollar i hans telefon. Det är inte så himla bra. Var du misstänksam på något sätt? Du fick ju bevis på att han inte är ett dugg intresserad. Han är nog lite för snäll och kan inte komma till skott att avsluta vänskapen. Han tycker säkert som du att det är lite synd om henne. Ta det lugnt. Ingen ko på isen. 

Jag blev misstänksam för han brukade sitta med telefonen 5 minuter kanske på en dag. Han sitter väldigt lite jämfört med mig, men det har ändå ökat mycket. kanske 20 minuter nu? 
  • Anonym (Malin)

Han har varit tydlig med att han inte är intresserad av annat än vänskap. Så har jag sagt till killar och manliga kollegor som vill något mer. Det brukar räcka. Är nakenbilderna en engångshändelse, ett misslyckat raggförsök som inte upprepats? Motsvarande dickpics som kvinnor får ibland? Eller dåliga skämt? Dessutom bor de på betryggande avstånd från varann.

Så jag hade inte stoppat honom, han har rätt att ha kvinnliga vänner liksom jag har manliga och han verkar kunna hantera det. Men jag hade inte gått med på att de träffats mtp att jag inte vet hur pass gränslös hon är. Lite inkonsekvent då jag träffar manliga vänner...

• Anonym (Nudes)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2025-01-23 20:17:54 följande:
    Nej. Jag vet inte, hon är väl inte direkt attraktiv om jag säger så så jag antar att han bara försökte vara snäll?
    Haha ok. Jag fattar, du skojar.
Svar på tråden Han skriver med en annan kvinna