• Shameisuseless

Tänker på min tjejkompis

Ibland får jag tankar om en tjejkompis som betydde mycket för mig, första gången jag träffade henne var på kollo 2013, och sen efter kollot lade jag till henne som kompis på sociala medier (då jag hade fb) sen efter tre år så tog hon bort mig som kompis som jag knappt märkte på en gång, då jag trodde först att hon inte var inne på länge, sen när hon bytte profilbild så märkte jag att hon tog bort mig, och dom sista meddelandena jag skrev hade hon inte ens läst, då jag ville bjuda henne på min födelsedag, sedan dess så har jag inte hört från henne sen 2016 långt innan min födelsedag det året, vilket gör mig så himla ledsen och upprörd att jag nästan bara vill gråta för stunden, sen när jag kollade upp hennes profil under senare år så såg jag att hon redan har en pojkvän sedan 2019, jag vet inte om det är endel av hennes asperger som gjorde att jag inte hört något från henne, borde jag släppa taget om henne och gå vidare? För jag vet inte om jag just kan släppa henne, då jag inte törs skriva något till henne, och jag vill inte stalka henne. 

• Svar på tråden Tänker på min tjejkompis
  • Anonym (r)

Ni är avlägset bekanta nu och hon har rensat listan. Varför skulle du använda hennes autism som orsak till detta??? Hon är en egen person som får välja bort andra.

• Shameisuseless
    Anonym (r) skrev 2025-01-24 14:56:54 följande:

Ni är avlägset bekanta nu och hon har rensat listan. Varför skulle du använda hennes autism som orsak till detta??? Hon är en egen person som får välja bort andra.

Ja ru, jag vet faktiskt inte varför jag gör det, bara en tanke som jag hade, du menar kanske att jag och hon var bekanta ett tag. 
  • Anonym (J)

Träffades ni någon mer gång efter kollot? 

• Anonym
    Shameisuseless skrev 2025-01-24 14:51:14 följande:

jag vill inte stalka henne. 

Gör då inte det.
  • Shameisuseless
    Anonym (J) skrev 2025-01-24 15:35:06 följande:

Träffades ni någon mer gång efter kollot? 

Vi träffades aldrig efter det, vi höll bara kontakten på fb, vi träffades bara två gånger på kollo, den andra var två år efter det, alltså 2015 var andra gången, då tyckte hon att jag inte var lika social som första gången. 
  • jeolpeol

Om ni bara haft kontakt över sociala medier för en massa år sedan känner ni inte varandra längre. Du kände henne förr i tiden, men den tuffa sanningen är nog att hon inte hade samma starka band till dig som du verkar ha haft till henne.

Hon växte upp och gick vidare med sitt liv, det har ingenting med hennes diagnos att göra. Jag har själv gått vidare från en massa nära relationer från högstadiet, gymnasiet, gamla kollegor, kurskamrater, kompisar från läger och liknande. Jag är inte den som vill ha hundratals vänner på fb så jag rensar regelbundet bort de jag inte har kontakt med.

Det är synd men så är det. Det bästa du kan göra just nu är att släppa taget. Du har redan gjort försök att kontakta henne och hon avvisade din invit, där har du svaret. Risken är att hon bara tycker du är jobbig om du fortsätter försöka ta kontakt.

Det finns andra tjejer än hon och du ska inte haka upp dig på någon som inte är intresserad.

• Anonym (tyvärr)
    Tänker på min tjejkompis

Ibland får jag tankar om en tjejkompis som betydde mycket för mig, första gången jag träffade henne var på kollo 2013, och sen efter kollot lade jag till henne som kompis på sociala medier (då jag hade fb) sen efter tre år så tog hon bort mig som kompis som jag knappt märkte på en gång, då jag trodde först att hon inte var inne på länge, sen när hon bytte profilbild så märkte jag att hon tog bort mig, och dom sista meddelandena jag skrev hade hon inte ens läst, då jag ville bjuda henne på min födelsedag, sedan dess så har jag inte hört från henne sen 2016 långt innan min födelsedag det året, vilket gör mig så himla ledsen och upprörd att jag nästan bara vill gråta för stunden, sen när jag kollade upp hennes profil under senare år så såg jag att hon redan har en pojkvän sedan 2019, jag vet inte om det är endel av hennes asperger som gjorde att jag inte hört något från henne, borde jag släppa taget om henne och gå vidare? För jag vet inte om jag just kan släppa henne, då jag inte törs skriva något till henne, och jag vill inte stalka henne. 

Hon låter inte intresserad tyvärr.
  • Anonym

Asså ... Du har inte hört av henne eller ens haft henne som vän på Facebook sedan 2016? Inser du själv?

Du är det exakta exemplet på hur killen i "Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning"-tråden kommer att sluta.

• Anonym (Go)
    Tänker på min tjejkompis

Glöm henne och gå vidare.
  • Shameisuseless
    Anonym skrev 2025-01-24 23:41:34 följande:

Asså ... Du har inte hört av henne eller ens haft henne som vän på Facebook sedan 2016? Inser du själv?

Du är det exakta exemplet på hur killen i "Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning"-tråden kommer att sluta.

Exakt, jag har inte hört något från henne sen dess, det jag glömde skriva i den här tråden var att hon och jag bodde långt ifrån varandra, helt i olika kommuner. 
Svar på tråden Tänker på min tjejkompis