• Anonym (Ts)

Nya ICA reklamen... vad tycker ni?

När den homosexuella mannen gör nån typ reklam för ICA produkter och i bakgrunden ser man inte bara en utan TVÅ män springa förbi i bara kalsonger. 

Han säger "ojdå, är ni kvar?".

Tydligt för vuxna att de haft en efterfest och homo män "gärna ligger runt med fler", alltså inte nåt kärlekspar som kunnat vara charmigt utan detta gav i alla fall mig bara avsmak. Vad tänker barn?

Nån annan som reagerat?

• Svar på tråden Nya ICA reklamen... vad tycker ni?
  • Anonym (Lösaktiga?)

Jag har inte tänkt så mycket på det, brukar inte bry mig så mycket om reklamen.

Men nu när du säger det så har jag läst flera gånger att homosexuella är mer "frigjorda" och gärna har lösa förbindelser. Det har de t o m sagt själva, stolta över att inte vara som vanliga hetero Svenssons. Här har de tydligen trekant.

Reklamen uppmuntrar ju till detta tänkande el fördomar. Lätt att tänka "ja såna är dom". Om jag var homosexuell och föredrog fasta förbindelser så skulle jag irritera mig på den reklamen.

Olämpligt för barn också. Vad ska man svara om barnen frågar "varför springer de omkring i kalsongerna?"

• Anonym (M)

Vem bryr sig? Tror folk att män är som Ulf i reklamen också? 

• Anonym (x)

Ica kör sedan några år mycket på sexreferenser. Inte så kul men läser inte in en massa skrot i det.

Svar på tråden Nya ICA reklamen... vad tycker ni?