• Enlite sladdis

Tom hinnsäck 5+4 men lätt stigande hcg

Jag behöver mest få skriva av mig och se om någon varit med om något liknande.

I onsdags var jag till gynakuten pga smärta höger sida. De gör då ett ultraljud och det visar bara en tom hinnsäck som mäter 5+4 (det stämmer med mensen). Dock ingen gulegrej eller foster. Läkaren sa en seg graviditet eller ett x. Så skulle lämna blodprov och dom ringer mig på måndag.

Jag fick lämna hcg vid 16 i onsdags och det var 4035. Imorse fredag 8 lämnade jag igen och det var 5300 bara.

Så ökningen är inte så stor:/

Någon som har varit med om något liknande och fått se ett foster nästa gång? Kan hcg stiga fortfarande om det är ett x?

• Svar på tråden Tom hinnsäck 5+4 men lätt stigande hcg
  • Minlillaplutt

Ååh nej vilken jobbig situation! Hjärta
    Har inte varit med om något sånt, men ville bara skicka mitt stöd till Er!! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (B)

Ingen ide och ens kolla om graviditet förrän v. 8 eller helst 9 på vul. Ja detta hände mig - gyn sa nä tror inte det är någon graviditet o ja dottern är 3,5 år nu så ha is i magen

• Anonym (Teli)

Jag har haft långsamt stigande hcg, en gång var det utomkveds och flera andra gånger var det?vanliga? missfall/MA. Graviditeten var alltså pågående fortfarande embryot utvecklades inte som det skulle. 

din ökning är på 30% och det är ju i lägsta laget, jag hade nog ställt in mig på att det är stor risk att det inte går vägen. men med det sagt så ver man aldrig!

• Vallmo93
    Enlite sladdis skrev 2025-01-24 17:54:20 följande:
    Tom hinnsäck 5+4 men lätt stigande hcg

Jag behöver mest få skriva av mig och se om någon varit med om något liknande.

I onsdags var jag till gynakuten pga smärta höger sida. De gör då ett ultraljud och det visar bara en tom hinnsäck som mäter 5+4 (det stämmer med mensen). Dock ingen gulegrej eller foster. Läkaren sa en seg graviditet eller ett x. Så skulle lämna blodprov och dom ringer mig på måndag.

Jag fick lämna hcg vid 16 i onsdags och det var 4035. Imorse fredag 8 lämnade jag igen och det var 5300 bara.

Så ökningen är inte så stor:/

Någon som har varit med om något liknande och fått se ett foster nästa gång? Kan hcg stiga fortfarande om det är ett x?

Hur har det gått? Har du fått göra en tredje uppföljning? ❤️
  • Enlite sladdis

Var dit idag och då var hinnsäcken fortfarande tom och en konstig form. Den var också lika stor som förra veckan, hade inte växt alls.

Fick tabletter dos 1för att starta utstötning direkt på kliniken .

Men när jag kom hem kom svaret att hcg hade dubblat sig sedan i fredags. Så nu är jag sååå rädd jag gjorde något för tidigt:/

• Vallmo93
    Enlite sladdis skrev 2025-01-27 16:14:47 följande:

Var dit idag och då var hinnsäcken fortfarande tom och en konstig form. Den var också lika stor som förra veckan, hade inte växt alls.

Fick tabletter dos 1för att starta utstötning direkt på kliniken .

Men när jag kom hem kom svaret att hcg hade dubblat sig sedan i fredags. Så nu är jag sååå rädd jag gjorde något för tidigt:/

Åh förstår tankarna ❤️

Nu har jag inte varit så mycket i kontakt med sjukvården, bara lite, men upplever ändå att de gärna avvaktar med att ta beslut om det finns en liten möjlighet för liv. Så du gjorde nog inget för tidigt, utan det utvecklades inte som det skulle trots hcg ökningen 😢❤️
  • Enlite sladdis
    Vallmo93 skrev 2025-01-27 17:01:19 följande:
    Åh förstår tankarna ❤️

Nu har jag inte varit så mycket i kontakt med sjukvården, bara lite, men upplever ändå att de gärna avvaktar med att ta beslut om det finns en liten möjlighet för liv. Så du gjorde nog inget för tidigt, utan det utvecklades inte som det skulle trots hcg ökningen 😢❤️
    Nä vet innerst inne att det är så. Hade inte fått tabletterna om de fanns en chans
Svar på tråden Tom hinnsäck 5+4 men lätt stigande hcg