• Anonym (Ledsen man.)

Gå till spa som ensam man

När jag var tillsammans med min tjej för några år sen så fick vi på spa regelbundet för att vi båda uppskattade lugnet och att man var så avkopplad efteråt men när man är singel och går som ensam man så känns det som om folk dömer en.
    Har testa att gå själv några gånger men kan inte slappna av utan tycker folk speciellt tjejer kollar ogillade på mig som jag skulle vara någon snuskgubbe. 
    Jag håller mig på min kant och bara försöka njuta av lugnet men hör hur andra pratar hur konstigt det är att jag är där själv utan partner. 
    Det finns ju ensama tjejer på spat men ingen pratar nedlåtande om dessa. 
    Blir otroligt ledsen över detta och slutat gå på spa själv utan försöker alltid hitta någon som vill följa med.
    Hur kan det vara så olika mellan könen.

• Svar på tråden Gå till spa som ensam man
  • Anonym (B)

Försök ignorera dem. Jag hoppas att du inte ger upp glädjen med spa pga idioter.

• Anonym (Mini)

Självklart ska du fortsätta gå på spa. Vad andra har för åsikter är inget att bry sig om. Tänk om din kommande partner inte gillar spa ska du avstå då också? Nej, självklart inte.

• Anonym (Kalle)

Känner igen detta rätt bra. Gillar att gå på spa fast jag är ensam och jag känner verkligen igen det di beskriver. Men jag försöker skita i det. Fattar inte varför jag inte skulle få vara där. Tar överhuvudtaget inte ens med kontakt med någon där som inte har kontakt med mig. Så vad är problemet?
    Fortsätt gå på spa och få den avkoppling du förtjänar.

• Anonym (Not the girl next door)

Jag är en äventyrlig kvinna som närapå blottade mig lite för en man i bastun förra gången jag var på spa. 

Bara för att pigga upp honom lite.

Hade han varit där själv hade jag garanterat gjort det men hans kvinna hade just lämnat honom för att doppa sig så det kändes lite väl fräckt.

• Anonym (U)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-01-25 17:19:44 följande:

Känner igen detta rätt bra. Gillar att gå på spa fast jag är ensam och jag känner verkligen igen det di beskriver. Men jag försöker skita i det. Fattar inte varför jag inte skulle få vara där. Tar överhuvudtaget inte ens med kontakt med någon där som inte har kontakt med mig. Så vad är problemet?

Du har ingen förståelse för att man misstänker att mannen kan vara en snuskgubbe? Du vet inte hur det är att vara tjej.
  • Anonym (Gru)

Det här försiggår sig ju bara i ditt huvud.

• Studentpappa

Varför skulle någon fundera över det? Det är ju ingen jävel som vet om din fru är i bastun bredvid eller på massage? 

Jag har gått på spa många ggr själv och inte ägnat en tanke åt vad någon annan tycker. Reser jag i tjänsten och det finns hotell med spa bokar jag såklart det.

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (U) skrev 2025-01-25 18:20:59 följande:
    Du har ingen förståelse för att man misstänker att mannen kan vara en snuskgubbe? Du vet inte hur det är att vara tjej.
    Inte vårt problem, varför ska vi begränsa oss för din inbillningssjuka?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Ledsen man.)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-01-25 17:19:44 följande:

Det känns ändå skönt att jag inte är det enda som känner så här.
    Man försöker ju ändå skita i vad andra tycker med det blir svårt ändå att slappna av helt.
  • Anonym (Ledsen man.)
    Anonym (Gru) skrev 2025-01-25 18:30:12 följande:

Det här försiggår sig ju bara i ditt huvud.

Jag önskar att det hade gjort det, hade vart så mycket lättare men när man hör tjejgäng sitta och prata rätt högt så man hör det så blir man inte riktigt bekväm av att sitta där.
    Känns som man stör deras egentid ifrån sina respektive. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Ledsen man.) skrev 2025-01-26 10:13:40 följande:
    Det känns ändå skönt att jag inte är det enda som känner så här.
    Man försöker ju ändå skita i vad andra tycker med det blir svårt ändå att slappna av helt.
    Hur vet de att du är där själv?
  • Anonym (Ledsen man.)
    Anonym (W) skrev 2025-01-26 10:16:37 följande:
    Hur vet de att du är där själv?
    Jag kommer dit själv, går runt själv, sitter själv och går därifrån själv.
    Inte speciellt svårt att missa tyvärr. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Ledsen man.) skrev 2025-01-26 10:36:13 följande:
    Jag kommer dit själv, går runt själv, sitter själv och går därifrån själv.
    Inte speciellt svårt att missa tyvärr. 
    Så Spa:et är så litet?

Och du hör vad de andra säger eller är det något du bara inbillar dig?

När jag är på Spa så håller jag inte koll på om någon är ensam hela tiden. Tror det sitter i ditt huvud. Kan ju även vara att du är så intresserad av vad andra säger/gör att de uppfattar dig som obehaglig. 
  • Anonym (Vera)

Sitter du med en telefon i handen förstår jag att de tittar snett på dig men annars är det konstigt. Jag förstår dock hur du känner och har det hänt en gång är det naturligt att du får svårt att slappna av helt. 

• Anonym (kör)

Känns ju ganska gay men vad fasen jag går på dans så vem är jag att döma, kör hårt! 

• Anonym (W)

Grejen är ju att det är sådant snuskgubbar gärna gör. Spa, simhallar osv. Sitter man då för nära, och håller koll på vad andra gör och säger så kan det märkas. 

Jag har själv sett dessa gubbar på stranden, där de följer unga kvinnor med blicken. vissa stirrar ganska öppet. 

Men vet du med dig att du inte är där för att spana in tjejer så kör på. 

• Anonym (Linn)

En tanke - har du dryftat detta för spaet? De vill kanske också att fler män skulle våga gå dit både själva och i grupp. Ge spat förslag på att ordna ett spadygn/helg för män. Förutom klassiska spasakern och massage så kanske yoga för män (vet att det finns sådana grupper av samma anledning), en föreläsning i skäggvård med mera. 

Ge dem idén! 

• Anonym (Fia)
    Anonym (U) skrev 2025-01-25 18:20:59 följande:
    Jag vet hur det är att vara tjej då jag är en tjej, och tycker det du skriver låter helt galet.

Varför ska en ensam man stå till svars för vad en minoritet av män kan tänkas göra? Är du så rädd för ensamma män i en offentlig miljö där det vistas massa annat folk så avråder jag dig från att gå dit.
Svar på tråden Gå till spa som ensam man