• Anonym (Den Äldre tjejen eller....)

Yngre extjejer och vänner

Har precis träffat en man som jag är seriöst intresserad av. Vi är båda 45 år.
    jag nojjar lite pga hans ex år 12 år yngre, och hans bästa vän är också en tjej,  10 år yngre. 

kan inte riktigt förklara varför, jag har ändå ganska god självkänslsa, men något känns lite nojjigt kring detta. Hit me familjeliv! Är jag tramsig, eller förstår ni vad jag menar? Lite manligt perspektiv skulle vara extra kul :)

• Svar på tråden Yngre extjejer och vänner
  • Anonym (Man)

Det är väl en rädsla du sitter på att yngre automatiskt skulle vara bättre?

• Anonym (Den Äldre tjejen eller....)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-25 12:48:29 följande:

Det är väl en rädsla du sitter på att yngre automatiskt skulle vara bättre?

Jo, så är det nog. Iallafall tror jag det i många mäns ögon...
  • Anonym (E)

Ja du är tramsig och nej, du har inte god självkänsla eftersom du reagerar på detta. Möjligen också lite åldersfobisk.

• Anonym (K)

Vad får dig exakt att noja? 

• Tecum

Lite tramsig är du nog, han har ju valt dig av någon anledning. Det kan lika gärna vara en slump att de andra två är yngre. Du kan inte göra mycket annat än att vänta och se vad som händer.

Det är en myt att alla män vill ha unga kvinnor, en myt som underblåses i många inlägg här.

• Anonym (Man)
    Tecum skrev 2025-01-25 15:51:55 följande:

Lite tramsig är du nog, han har ju valt dig av någon anledning. Det kan lika gärna vara en slump att de andra två är yngre. Du kan inte göra mycket annat än att vänta och se vad som händer.

Det är en myt att alla män vill ha unga kvinnor, en myt som underblåses i många inlägg här.

Jag tror inte att det är en myt att dom flesta män finner unga kvinnor mer fysiskt attraherande. Men det är inte samma sak som att de flesta män vill ha eller väljer relationer med yngre kvinnor eller för den delen bara går på utseende.

Tvärtom är de flesta tillsammans med jämnåriga.
  • Tecum
    Anonym (Man) skrev 2025-01-25 16:28:57 följande:
    Jag tror inte att det är en myt att dom flesta män finner unga kvinnor mer fysiskt attraherande. Men det är inte samma sak som att de flesta män vill ha eller väljer relationer med yngre kvinnor eller för den delen bara går på utseende.

Tvärtom är de flesta tillsammans med jämnåriga.
    Men det är två helt skilda saker och det som gäller är vem man väljer att ha en relation med.
    Vilket i allmänhet är någorlunda jämnåriga.
Svar på tråden Yngre extjejer och vänner