• Harnok

Noll självförtroende

Hej. Jag är en man på snart 40 som har varit singel i hela mitt liv. Ofrivilligt singel och ofrivilligt sexlös under denna period. Blev nobbad av tjejer på alla möjliga vis fram tills 30 då jag i princip gav upp dejtandet och leva i ensamhet och celibat.

Detta har lett till att jag har världens sämsta självförtroende. Världens sämsta självkänsla. Min hjärna är grovt inställd på att samtliga kvinnor tycker jag är äcklig, värdelös och oattraktiv som man inte ens vill krama.

Hur ska jag kunna bli av med dessa tankar? De äter upp mig och håller mig sömnlös om nätterna.

• Svar på tråden Noll självförtroende
  • TittyBangBang

Ja, du kan ju börja med att jobba med dig själv. Kvinnor kan känna av desperation på mils avstånd.

• Anonym (V)

Du får öva upp din självkänsla och ditt självförtroende. Varför skulle "alla" tycka att du är "äcklig"? Gör du saker som kan få andra att äcklas, eller? 
    Om så är fallet, så ändra på det då. 

En kram kan du även få av vänner, om det är det du eftersöker. 
    Både manliga och kvinnliga sådana. För att få vänner så får du bete dig som en vän. Var trevlig, omtänksam, nyfiken på andra människors tankar/känslor. Ta hand om din hygien.

Kort och gott. Du blir av med de här tankarna genom att syna dem. Vilka stämmer? Vilka stämmer inte? Vad kan göra åt de saker som går att ändra på? Ta hand om hälsa och hygien, öva på det sociala- både vad gäller vänner och eventuella kärleksrelationer, och börja prata med en psykolog.
    Rör på dig, ät bra, utöva mindfulness och avslappning.

Har du jobb? Försök utvecklas inom jobbet och sträva efter att känna stolthet i det du gör. Bli en person andra gillar helt enkelt.

Allt detta kommer öka ditt självkförtroende!

• Harnok
    Anonym (V) skrev 2025-01-25 16:35:00 följande:

Du får öva upp din självkänsla och ditt självförtroende. Varför skulle "alla" tycka att du är "äcklig"? Gör du saker som kan få andra att äcklas, eller? 
    Om så är fallet, så ändra på det då. 

En kram kan du även få av vänner, om det är det du eftersöker. 
    Både manliga och kvinnliga sådana. För att få vänner så får du bete dig som en vän. Var trevlig, omtänksam, nyfiken på andra människors tankar/känslor. Ta hand om din hygien.

Kort och gott. Du blir av med de här tankarna genom att syna dem. Vilka stämmer? Vilka stämmer inte? Vad kan göra åt de saker som går att ändra på? Ta hand om hälsa och hygien, öva på det sociala- både vad gäller vänner och eventuella kärleksrelationer, och börja prata med en psykolog.
    Rör på dig, ät bra, utöva mindfulness och avslappning.

Har du jobb? Försök utvecklas inom jobbet och sträva efter att känna stolthet i det du gör. Bli en person andra gillar helt enkelt.

Allt detta kommer öka ditt självkförtroende!

Nej jag är otroligt hygienisk av mig. Jag tänker mig bara att jag är allmänt oattraktiv i min natur.

Jag har inte den typ av vänner som jag kramas med. Äter nästan bara nyttig mat och har aldrig haft hål i tänderna eller så. Duschar varje dag.

Jag har aldrig varit arbetslös en enda dag, men sådant spelar ingen roll. Det som sänkt mitt självförtroende är att tjejer alltid har backat när jag visat intresse. Jag känner mig som ett missfoster.
  • Anonym (V)
    Harnok skrev 2025-01-25 16:48:20 följande:
    Nej jag är otroligt hygienisk av mig. Jag tänker mig bara att jag är allmänt oattraktiv i min natur.

Jag har inte den typ av vänner som jag kramas med. Äter nästan bara nyttig mat och har aldrig haft hål i tänderna eller så. Duschar varje dag.

Jag har aldrig varit arbetslös en enda dag, men sådant spelar ingen roll. Det som sänkt mitt självförtroende är att tjejer alltid har backat när jag visat intresse. Jag känner mig som ett missfoster.
    Bra, då har du många bra grunder då som anses attraktivt.
    Får lite intrycket att du kan uppfattas lite för stel..
    Du kanske behöver öva på att bli mer avslappnad och ge ett mer laid-back intryck.

Att du känner dig som ett "missfoster", tycker jag låter som en hyperbol, ja en överdrift helt enkelt. 
    Du måste öva på att bli mer tillfreds med att ta kontakt med människor, och umgås och jobba mot att kunna få en flickvän - samtidigt som du genuint inte har några förväntningar på ett visst resultat. Du måste ta det mer "chill", helt enkelt. 
    Gå in för att försöka hitta vänner av båda könen, kanske i i nya sammanhang. Till exempel en sport, eller ett annat fritidsintresse.
    Vänskap kan sedan leda till förhållande. 
  • Anonym (L)

Du har startat ganska många trådar om detta. Har du tagit till dig något av de råd du tidigare fått? I så fall vad? 

• Harnok
    Anonym (V) skrev 2025-01-25 17:06:21 följande:
    Bra, då har du många bra grunder då som anses attraktivt.
    Får lite intrycket att du kan uppfattas lite för stel..
    Du kanske behöver öva på att bli mer avslappnad och ge ett mer laid-back intryck.

Att du känner dig som ett "missfoster", tycker jag låter som en hyperbol, ja en överdrift helt enkelt. 
    Du måste öva på att bli mer tillfreds med att ta kontakt med människor, och umgås och jobba mot att kunna få en flickvän - samtidigt som du genuint inte har några förväntningar på ett visst resultat. Du måste ta det mer "chill", helt enkelt. 
    Gå in för att försöka hitta vänner av båda könen, kanske i i nya sammanhang. Till exempel en sport, eller ett annat fritidsintresse.
    Vänskap kan sedan leda till förhållande. 
    Problemet är det som jag inte kan ändra på. Jag tillhör de kortaste 10% av männen i Sverige. Jag har en icke-maskulin kroppsbyggnad och ansikte.

Att jag blivit nobbad av tjejer i hela mitt liv gör att jag känner mig som ett missfoster.  Min hjärna är inställd på att jag är värdelös och oattraktiv i kvinnors ögon. Jag vet inte hur jag ska kunna ändra på detta :/
    Anonym (L) skrev 2025-01-25 17:12:21 följande:

Du har startat ganska många trådar om detta. Har du tagit till dig något av de råd du tidigare fått? I så fall vad? 

Det har jag inte gjort. Typ skapat en tråd om liknande ämne.
  • Anonym (L)
    Harnok skrev 2025-01-25 17:29:15 följande:
    Problemet är det som jag inte kan ändra på. Jag tillhör de kortaste 10% av männen i Sverige. Jag har en icke-maskulin kroppsbyggnad och ansikte.

Att jag blivit nobbad av tjejer i hela mitt liv gör att jag känner mig som ett missfoster.  Min hjärna är inställd på att jag är värdelös och oattraktiv i kvinnors ögon. Jag vet inte hur jag ska kunna ändra på detta :/
    Anonym (L) skrev 2025-01-25 17:12:21 följande:

Det har jag inte gjort. Typ skapat en tråd om liknande ämne.
    Och vad har du tagit till dig från de råd du fått?
  • Anonym (V)

Satsa på att hitta en kvinna som är kortare än dig. Det finns garanterat många.

• Harnok
    Anonym (L) skrev 2025-01-25 17:36:56 följande:
    Och vad har du tagit till dig från de råd du fått?
    Jag tror inte att något av de råd jag fått hjälper mig.
    Anonym (V) skrev 2025-01-25 17:58:01 följande:

Satsa på att hitta en kvinna som är kortare än dig. Det finns garanterat många.

Även korta kvinnor vill ha en lång man, dom är snarare mer kräsna med längd. Hade en tjejkompis som var typ 1.55 och hade som krav att hennes kille skulle vara minst 1.80. Även min syster är likadan fast hon är 1.65.

De flesta tjejer (inte alla) är besatta av längden.
  • Anonym (L)
    Harnok skrev 2025-01-25 18:05:23 följande:
    Jag tror inte att något av de råd jag fått hjälper mig.
    Du TROR inte det nä, trots att du inte försökt. Varför tror du att det isåfall hjälper att starta nya trådar? Det är knappast så att man inspireras att komma med förslag när de ändå ignoreras.
Svar på tråden Noll självförtroende