• myzan00

Frysa in bröstmjölk..hur?

Hur är bästa sättet att frysa in och sen tina bröstmjölken? Och hur länge kan man ha den i frysen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-30 15:07:27:
    En till fråga. Har inte köpt någon pump än. Läste någonstans om en Avent Isis. vart köper man en sån och hur mycket kostar den. Var in och kollade på babystugan och hittade \"Medela bröstpump mini electric\" någon som vet något om den? Eller finns det någon annan som någon rekomenderar?

• Svar på tråden Frysa in bröstmjölk..hur?
  • Amorella

Minst 3 månader i frysen
    Jag använde vanliga fryspåsar, ca ½ dl i varje, så var det lätt att plocka fram och tina
    Tinade i ett glas i kylskåp

• André och hans mamma

Jag samlade ihop en nappflaska i taget och frös in. Håller sig i ca 6 månader. Hällde det i en fryspåse. Tar fram någon timme innan jag planerat att använda det så det är krossbart och sedan mofsar ner det i nappflaskan och värmer. Fungerar superbra. Skriv gärna på påsen när du la in den så du har koll på datumen..

• Miatanten

Ikeas iskubslåda PLASTIS tycker jag är perfekt! Den som formar isen till långa pinnar.
    Då fick den frysta "mjölkpinnen" plats att ställas ner i flaskan direkt för att tinas... Vanliga iskuber kan ju vara för stora.

• Ojojoj

Jag fryser in den i istärningspåsar så kan man plocka fram hur många man vill ha och så tinar de snabbt! Funkar bra för mig!

• Amorella

Avent Isis kostar 495 kr, oavsett var du köper den. Finns både på Apoteket och på t.ex. Barnens Hus och Baby-Proffsen. Men du kan också hitta den billigt på Blocket eller Tradera. Jag har en sådan och tycker den är jättebra!

Svar på tråden Frysa in bröstmjölk..hur?