• kickiluri2

bruna flytningar innan mens, hjälp!!!

Hej!

Börjar bli lite smått hysterisk över mina bruna flytningar innan mens. De håller på flera dagar, typ 4-5 och detta gör ju att dom stör för det ev. befruktade ägget som ska fästa. Varför har jag såhär.

Någon som har likadant?
    Någon som blivit gravid trots detta?
    Någon som vet något om detta?

Blir jätteglad om någon kan svara!

• Svar på tråden bruna flytningar innan mens, hjälp!!!
  • Matti2

Det är säkert inget att oroa dej för, det är jättevanligt med bruna flytningar innan mens men jag håller med om att det är frustrerande! Jag har inte så många dagar varje månad, oftast bara ett par dagar. Om man har så över en vecka innan mens så kan det bero på för lågt progesteron och det kan försvåra för ägget att fästa in. Har du koll på din ägglossning? Har man lågt progesteron så brukar man ha kort lutealfas också.

• kickiluri2

Tack för ditt svar!
    japp, jag har koll på ägglossningen. Flytningarna börja på dag 9 efter ägglossningen och det är det som gör mig superorolig. Ägget kanske får problem att fästa om det börjar komma spottings? Annars säger ju alla att man ska räkna mensen från första "röda" dag. Men jag förstår inte varför man inte skulle räkna brunt, slemhinnan förbereder väl sig för att lossna, eller?

• Chiqita75

Det är inget du behöver oroa dig över, jag har alltid haft så och jag har ändå tre barn. Jag frågade min BM om det hela och hon visste inte varför det var så men det var inget som påverkade fertiliteten iaf.

• kickiluri2

Tack chiqita 75!

Vad glad jag blir!
    Men... vet du hur många dagar efter ägglossningen det började komma brunt? Var det så tidigt så att ägget kanske inte har fäst än? Hur länge håller dina bruna flytningar på? Mycket frågor men jag vill så gärna veta!

• Korpan

jag har ALDRIG haft så förr, men de senate 5 cyklerna har jag haft bruna spottings i upp till 5 dagar innan BIM. Det visade sig att jag har en infektion i livmodern, så om det är något som du inte brukar ha i vanliga fall så kolla upp så du inte går omkring och är sjuk!

• kickiluri2

Korpan: Hjälp, infektion i livmodern? Har du några andra symptom på det eller var det bara dessa spottings. Hur fick du infektionen?

• Maja 74

Hej!

Jag har oxå haft bruna flytningar före mens och ändå blivit gravid tre gånger!!! Två gånger slutade det i MF, men just nu är jag gravid igen!!!

Läkarna har sagt att det INTE är någon fara med att småblöda lite innan...men jag vet oron!!!

Hoppas att det går bra för dig!

• Korpan

jag hade inga andra symptom direkt, mer än extra lång PMS, ömhet i livmodertappen och ibland illaluktande flytningar som jag trodde var bakteriell vaginos, men det försvann inte efter en dalacin-kur.
    Nu innan jag åkte till läkare så hade jag "spottings" som hade hållit på i över en vecka ungefär den tid jag skulle ha haft mensen, men den kom aldrig. Bara en tung varm svidande känsla i livmodern.
    Det ömmade när jag låg på mage och vid sex så gjorde penis ont mot livmodertappen.
    Förmodligen fick jag infektionen av skrapningen jag gjorde i somras, men det kan tydligen komma av klamydia, bakteriell vaginos, spiral eller bara ren jäklarns otur.

• kickiluri2

Maja 74, du ger mig hopp.
    Men jag är ju så orolig ändå. Vet du på vilken dag i cykeln du börjar få bruna flytningar, alltså hur många dagar efter mens? Läkarna säger att det är normalt, men ibland undrar jag om det bara säger så bara för att det är ett svar som funkar i alla lägen. Usch, hur jag låter, jag har verkligen svårt att koppla av!

korpan: Jobbigt. Efter skrapning? Hur märkte läkaren vad det var som var fel? Gjorde de vaginalt UL?

• kickiluri2

Maja 74: Hur många dagar efter ägglossning flytningarna börjar menar jag förstås...

• Diosa

jag har oxå fått bruna flytningar nu 7 dgr efter äl. geggiga och äckliga...hmm..säkert är tantfan på ingående. morrrrr!

• mickan78

jag hade oxå bruna flytningar men då under hela perioden mellan ÄL och mens (mao i 10 dagar innan mensen kom). Jag slutade iof med p-piller i januari så.............

Ringde BM och hon sa att det förmodligen var normalt men om det fortsatt likadant nästa månad skulle jag kolla upp det!

• Chiqita75

kickiluri2: Mina bruna flytningar kommer alltid 9 dagar efter ÄL, jag har varit gravid 7 gånger och fem av gångerna så har flytningarna kommit trots att jag varit gravid. Flytningarna håller på 5-6 dagar och sen övergår det till rött och mensvärken kommer som ett brev på posten.

• kickiluri2

Tack chiqita75! Det där låter precis som mej faktiskt... Hoppas, hoppas att jag inte heller har några svårigheter att blir gravid.

En bra start på dagen. Ska försöka att sluta nojja mej över detta, men man blir ju lite knasig när det aldrig blir nåt, vill ju gärna hitta felet om det skulle va något.

Svar på tråden bruna flytningar innan mens, hjälp!!!