• RainbowFamilyDreams

Försenad mens pga progesteron?!

Hej! Jag undrar era erfarenheter av försenad mens pga proggvagitorier? Jag har haft mensvärk/bitvis kraftig i 7 dagar i följd och innan dess några dagar lätt molande värk. Enligt app ska jag ha mens imorgon tisdag. 
    Tog ett testa tidigt i lördags som visade negativt. 

Det är ju 99,9 procent att jag inte är gravid men kommer inte säga något definitivt förrän mensen kommer. Vill bara ha mensen nu så man kan komma igång snabbare med ny behandling istället.

Har testdag på torsdag enligt kliniken.
    har inga ömmande bröst eller annat som tyder på grav. Endast kraftig molande värk och värmevallningar, sug efter god mat och ont i nedre ländryggen. Med andra ord - klassisk Pms ;).

När kom er mens som tagit progesteron? om ni nu fick negativt test. 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Försenad mens pga progesteron?!
  • Macbookpro

Min mens kommer alltid först 2-3 dagar efter jag har slutat med progesteron. Vänta några dagar till tills du är helt helt säker på att du inte är gravid och sen slutar du Ta progestoronet. 

det är väldigt vanligt

• RainbowFamilyDreams

Tack, jag har börjat misstänka det också, men hittar inte det som en biverkan på fass (tar Cyclogest). får vänta några dagar till då kanske. jobbigt bara då jag mått skräp i en vecka pga molande värkar.

Macbookpro skrev 2025-01-27 07:00:29 följande:

Min mens kommer alltid först 2-3 dagar efter jag har slutat med progesteron. Vänta några dagar till tills du är helt helt säker på att du inte är gravid och sen slutar du Ta progestoronet. 

det är väldigt vanligt

• Macbookpro
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-27 07:09:50 följande:

Tack, jag har börjat misstänka det också, men hittar inte det som en biverkan på fass (tar Cyclogest). får vänta några dagar till då kanske. jobbigt bara då jag mått skräp i en vecka pga molande värkar.

Tar också det. 
    men hoppas det går bra! 
  • Anonym (Blockbuster)

Tror min mens kom 5-6 dagar efter jag slutat ta dem. Då långt över en vecka för sent. 

• Macbookpro
    Anonym (Blockbuster) skrev 2025-01-27 21:08:48 följande:

Tror min mens kom 5-6 dagar efter jag slutat ta dem. Då långt över en vecka för sent. 

det känns ju dock väldigt sent! var det i samband med ett utplock också eller i en naturlig cykel? 

• Anonym (Blockbuster)
    Macbookpro skrev 2025-01-30 14:02:03 följande:

det känns ju dock väldigt sent! var det i samband med ett utplock också eller i en naturlig cykel? 

I samband med utplock 
  • RainbowFamilyDreams

Tack för svaren. Har hört av mig till behandlade klinik om jag kan sluta för att få igång mensen, inget positivt grav test så nu är det lika bra att komma tillbaka igen :).
    hade galna värkar i en vecka, denna vecka har det ?bara? molat , men mensen är 3 dar sen så det är nog läge att sluta med dem eftersom jag ju inte blev gravid

• Macbookpro
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-31 06:25:37 följande:

Tack för svaren. Har hört av mig till behandlade klinik om jag kan sluta för att få igång mensen, inget positivt grav test så nu är det lika bra att komma tillbaka igen :).
    hade galna värkar i en vecka, denna vecka har det ?bara? molat , men mensen är 3 dar sen så det är nog läge att sluta med dem eftersom jag ju inte blev gravid

Vilken klinik har du? Vad sa dem?
Svar på tråden Försenad mens pga progesteron?!