Hur orkar man känna sig värdelös varje dag?
Ja, rubriken säger väl det mesta. Kanske har jag ett ovanligt stort behov av att bli bekräftat, men vaknar varje dag med känslan att aldrig ha lyckats med någonting i livet. Aldrig åstadkommit nåt.Känslan har väl funnits det mesta av livet, men tidigare har jag väl tänkt att "du hinner fortfarande, kämpa på". Det blir svårare år för år, när man ser andra lyckas. Och leder till att jag isolerar mig mer eller mindre. Inte på grund av avundssjuka, men för att ju mer jag hör andra berätta om sina lyckade, ju mer misslyckat känner jag mig. Orkar inte äta lunch tillsammans med andra på jobbet, att höra om alla spelningar, turnéer och projekt om de har igång gör mig deprimerat och förstärker känslan av att va utanför allt.
Har inget nätverk eller vänner. Ingen som jag skulle kunna berätta för hur det känns. Och mina barn vill jag såklart helst förskona för detta. Känner jag inte stolthet över mina barn frågar nån säkert? Jag känner en otroligt glädje och körlek över mina barn, men att de är de fantastiska människor de är beror på dem, inga andra. Jag önskar mest jag kunna ha gett dem mer i livet. Lever i ett förhållande, men känner mest att jag drar ner den andra, kan inte känna att jag ger den andra någon glädje eller på något sätt bidrar till att ge henne ett bättre liv.
Jag har såklart pratat med psykologer, äter antidep. Tränar för att må bättre, men mår mest sämre av att även känna mig dålig på träning. Vet inte hur jag ska orka med detta, känslan av värdelöshet äter upp mig.