• kickiluri2

bruna flytningar långt innan mens, kan ett ägg fästa?

Hej!
    Jag är väldigt orolig för jag har bruna flytningar innan mens i ca. 5 dagar. Detta tycker jag att borde störa om ett ägg ska fästa i livmodern. Är det någon har det likadant, vad vet ni isf om detta?

Om någon blivit gravid trots dessa spottings, skriv gärna och lugna mig!

Bör kanske tillägga att jag äter gulkroppshormon som borde förlänga min luthealfas, men det verkar inte fungera då dessa flytningar inte upphör.

• Svar på tråden bruna flytningar långt innan mens, kan ett ägg fästa?
  • Linusida

Jag hade bruna flytningar ca 5 dagar innan BIM när jag blev gravid i höstas. Det som kännetecknade flytningarna var att de inte blev mer dag för dag utan var ganska lika (mängd o färg) alla dagarna. Hoppas det är ett positivt tecken även för dig.

• tiamant

Det kan vara en NID-blödning. Det hade jag när jag vart gravid med min son. Då får man en liten blödning, som en flytning typ, när ägget har fäst. Håller tummarna för dej!

• lethargica

:O
    Nu blir jag nervös!! Har haft bruna flytningar i 2 dagar, vet dock inte när jag har bim.
    Iiiiih ^^,

• kickiluri2

Tyvärr ingen nidis för mig iaf... Mensen har redan kommit.
    Linusida: hade du så varje månad eller bara när du blev gravid?

• Jesse

Läste i någon annan tråd här någonstans att bruna flytningar innan mens kan bero på låg progesteronhalt..Ska se om jag hittar länken..

• Baggy

Jag gick och väntade på äl-utslag men på dag 22 fick jag bruna flytningar som hållit på i 4-5 dagar. Bm tror att det var en liten mens eftersom det ej blev någon äl. Antagligen så har man inte tillräckligt med hormoner för att åstadkomma äl och då avbryts menscykeln.

• cenno

Detta är ett väldigt konstigt område verkar det som. Min gynekolog sa till mig att bruna flytningar före mens absolut inte påverkade fertiliteten. Men jag har försökt bli gravid i tre år utan att lyckas. är nu gravid efter IVF.
    Min kompis har samma problem men hennes gynekolog sa tvärtom att de kan vara en orsak till fertilitetsproblem. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

• Busan75

Jag har också drabbats av dessa blödningar. Jag slutade med p-piller i januari 2003. I juni 2003 startade vi vårt första försök att bli gravida - samma cykel började blödningarna, ca 5-6 dagar före mens. Oftast bara några droppar för att bli mer 1-2 dagar före mens. Och det fortsatte varje månad.

Jag ringde min läkare efter 4 månader som sa att det var hormonerna som spelade mig ett spratt.

Ett halvår senare tvingade jag dem att kolla upp mig, det för några månader för tidigit för utredning. Det visade sig då att min progesteronhalt var för låg (värde på 17). Men läkaren kan inte förklara varför jag blöder just när vi försöker bli gravida - jag har ALDRIG haft en sådan blödning tidigare.

En månad hoppade vi över verkstaden - och gissa vad? Ingen blödning.

Men min läkare poängterade också att det är normalt och att det inte är något hinder för graviditet.

Jag har ätit 8 pergokurer, gjort 4 inseminationer och 1 IVF. Min kropp har svarat bra på behandlingarna och jag har fått mycket bra värden - dock inte blivit gravid.

Jag vet inte heller vad jag skall tro.

Svar på tråden bruna flytningar långt innan mens, kan ett ägg fästa?