Misstänker att min sambo dricker i smyg
Jag börjar oroa mig att min sambo dricker i smyg. Anledningen är att jag var borta igår kväll och sov inte hemma och idag så ser jag att den vinbox vi hade hemma är tom. Jag vet att den nästan var halvfull innan jag åkte för jag använde nämligen vin när jag lagade mat. Sen hittade jag två tomma ölburkar som jag vet stod i kylen innan. Eftersom jag redan hade fått mina misstankar så tänkte jag att jag ska smaka på whiskyn vi hade hemma och mycket riktigt. Smakade i princip bara vatten. Har lagt in den i frysen för att se om den fryser men det var nyss så tar ju ett tag.
Jag vet att hon mår väldigt dåligt just nu över många saker så det är inte omöjligt om hon har tagit till alkoholen.
Det jobbigaste är att vi har två små barn och det känns väldigt olustigt om hon sitter och dricker när hon är ensam med dem.
Jag älskar denna kvinna så oerhört mycket och vill bara att hon ska få den hjälpen hon behöver för jag vill leva med henne.
Jag har inte konfronterasät henne än, men jag är ganska så säker på att hon kommer förneka det och bli arg på mig. Vad ska jag göra? Jag går under känner jag.