• Anonym (TS)

0755-570287

Jag har ett missat samtal varje dag från samma nummer 0755-570287, jag kan inte ha telefonen med mig när jag jobbar, och när jag ringer tillbaka är det inga signaler utan en dataröst som säger "Vi kan inte ta emot ditt samtal, var god försök senare"

Någon som vet vart detta nummer hör hemma? Myndighet? Bedrägerier? Är trött på dem.

• Svar på tråden 0755-570287
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

MAO - Säljare ...

Jag vill även råda dig att aldrig ringa tillbaka utan kolla upp numret på hitta, Eniro eller liknande först. 

• Anonym (Kolla först)

Kolla alltid upp ett nummer innan du ringer tillbaka för i vissa fall kan det bli dyrt om du ringer tillbaka  

• Anonym (ok)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-29 12:29:23 följande:
    0755-570287

Jag har ett missat samtal varje dag från samma nummer 0755-570287, jag kan inte ha telefonen med mig när jag jobbar, och när jag ringer tillbaka är det inga signaler utan en dataröst som säger "Vi kan inte ta emot ditt samtal, var god försök senare"

Någon som vet vart detta nummer hör hemma? Myndighet? Bedrägerier? Är trött på dem.

Varför googlar du inte själv?

Varför blockerar du inte numret?
  • Anonym (sss)

Om du söker på "vem har ringt" så kan du få veta vem det är. Detta nummer går till ett callcenter, så det är nog försäljare. 

• Anonym (sss)

Callcenter gör bl.a. marknadsundersökningar och försäljning.

• Anonym (Kolla först)

Det finns vissa appar som man kan lada ner till mobilen så man ser vem som ringer. Jag själv har 180 och då får jag upp vem som ringer eller vissa varningar från andra användare 

• Anonym (Bert)
    Numret går till Effective Communication Dnr AB, ett callcenterföretag. Alltså spam.
Svar på tråden 0755-570287