• Anonym (TS)

Lokala facebookgrupper - vad hände i din som var roligt/chockerande?

Precis som rubriken lyder, vad hände i din lokala facebookgrupp som fick folk att reagera lite extra?

• Svar på tråden Lokala facebookgrupper - vad hände i din som var roligt/chockerande?
  • Anonym (Hanivitskåpbil)
    exandthecity skrev 2025-01-30 16:50:13 följande:

Vit skåpbil observerad

Haha...
    Det måste ändå vara det vanligaste inlägget för alla dessa grupper.
    Plus lösgående katter.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (TS)

Skåpbilar och katter hör till det vanliga. Ingen som har något lite mer intressant att dela med sig av?

• Anonym (Gräl mellan mor och dotter)

Jag har sett ett gräl mellan mor och dotter (Jag känner bägge dessutom) de tar deras grälande ofta offentligt, tex i en lokal facebookgrupp där andra postar om uphittad katt och vandaliserad fönsterruta. Kan bli 50 inlägg eller mer fram och tillbaks när de börjar.

Nu kommer jag inte ihåg vad de grälade om där, men det börjar med inlägg...oftast som handlar om något helt annat. Kan vara bilder från någon (helt annans) nybyggda altan eller vad som helst. "Så du gillar den altanen? Du är så otacksam! Vi hade en jättefin altan när du var barn" och sedan spårar det snabbt ur till könsord.  

• Anonym (Sköldpadda)

Nån som hittade en sköldpadda i sin trädgård och det visade sig att den hade rymt från sitt hem ett halvår tidigare. Ägarna blev jätteglada och kom och hämtade den.

• Anonym (TS)
    Anonym (Sköldpadda) skrev 2025-02-02 19:35:25 följande:

Nån som hittade en sköldpadda i sin trädgård och det visade sig att den hade rymt från sitt hem ett halvår tidigare. Ägarna blev jätteglada och kom och hämtade den.

Wow, kul!
    Anonym (Gräl mellan mor och dotter) skrev 2025-02-02 19:29:36 följande:

Jag har sett ett gräl mellan mor och dotter (Jag känner bägge dessutom) de tar deras grälande ofta offentligt, tex i en lokal facebookgrupp där andra postar om uphittad katt och vandaliserad fönsterruta. Kan bli 50 inlägg eller mer fram och tillbaks när de börjar.

Nu kommer jag inte ihåg vad de grälade om där, men det börjar med inlägg...oftast som handlar om något helt annat. Kan vara bilder från någon (helt annans) nybyggda altan eller vad som helst. "Så du gillar den altanen? Du är så otacksam! Vi hade en jättefin altan när du var barn" och sedan spårar det snabbt ur till könsord.  

Nu kom jag på det! Det var stulna trädgårdsmöbler och dottern skrev något i stil med det var säkert min mamma, hon är så fet så hon har säkert suttit sönder sina egna, därför stal hon dina taggade sin mamma och sedan fram och tillbaks med förolämpningar och sedan könsord.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (Gräl mellan mor och dotter) skrev 2025-02-02 22:17:20 följande:
    Nu kom jag på det! Det var stulna trädgårdsmöbler och dottern skrev något i stil med det var säkert min mamma, hon är så fet så hon har säkert suttit sönder sina egna, därför stal hon dina taggade sin mamma och sedan fram och tillbaks med förolämpningar och sedan könsord.  
    Måste varit roligt att läsa.
  • Anonym (TS)

Kan bidra med vad jag sett. Det tråkiga är alla som ska tolka saker negativt och visar sina värsta sidor. Unga killar som skrover till äldre damer som efterlyser sina katter att de får skylla sig själva som släpper ut den.  Det mest chockerande är kanske att en person berättade för samtliga att hennes barn blivit omhändertagna av socialen och visade på en total brist på förståelse för orsaken.

Anonym (TS) skrev 2025-02-02 23:03:49 följande:
    Måste varit roligt att läsa.
    Det är det får jag erkänna, de första få inläggen innan det spårar ur till könsord. Det är oerhört toxiskt dysfunktionellt och väldigt sällan med nån sorts glimt i ögat eller så försvinner den fort.
Svar på tråden Lokala facebookgrupper - vad hände i din som var roligt/chockerande?