• Anonym (korrekt)

Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?

Tänk att du går på en dejt med en helt vanlig 35-årig man och så kommer ni in på världsläget.

Han pratar engagerat om hur mycket han tycker illa om Donald Trump, Elon Musk och SD:s trollfabriker. Kriminaliteten beror enligt honom på nedskärningar i skolan och det var tur att angiverilagen stoppades. Hoppas räntorna går ner snart så att vi som är medelklass kan börja konsumera och flyga mer igen, men jag tänker självklart på klimatet, säger han.

Är detta en man som du blir attraherad av, faller för och vill ha som din framtida livspartner?

• Svar på tråden Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?
  • Anonym (Nej usch)

Nej usch. Jag får "Kapten klänning"- vibbar av män som håller på så där. Jag är feminist men män som är feminister är en stor röd flagg för mig. För många dåliga erfarenheter. Män skall rösta på SD och vara halvt pantade och bonniga. Det ger intryck av att här kan jag göra ett själsligt renoveringsarbete och påverka till förändring med hjälp av min vagina.

• Anonym (M)

Det blir alltid problematiskt när folk drar en hel folkgrupp över en kam. ?Vi kvinnor? har inte samma åsikter om allt bara för att vi är kvinnor. Är kvinnor i regel mer PK än män i detta landet? det verkar så. Är alla kvinnor PK? nej. Hitta någon med samma åsikter som dig om det är något du brinner för. Ska du ändra dina åsikter för en kvinna så kommer det falla platt då dina sanna åsikter kommer komma fram förr eller senare och då lär det inte funka mer. 

Ska jag svara på din fråga så nej jag hade inte gått på fler dejter med en sådan man då det inte faller i linje med mina åsikter, men sådant känner man oftast av tidigare och jag väljer oftast att avbryta redan då. För kvinnor med samma åsikter som mannen du beskriver som brinner för dessa åsikter så är det säkert något som är åtråvärt. 

• Anonym (W)
    Anonym (korrekt) skrev 2025-02-01 03:22:11 följande:

Hoppas räntorna går ner snart så att vi som är medelklass kan börja konsumera och flyga mer igen, men jag tänker självklart på klimatet, säger han.

Där förlorade han mig, om inte förr. Jag vill ha en man som bryr sig på riktigt och som lever därefter.
  • Anonym (W)
    Anonym (M) skrev 2025-02-01 06:04:49 följande:

Det blir alltid problematiskt när folk drar en hel folkgrupp över en kam. ?Vi kvinnor? har inte samma åsikter om allt bara för att vi är kvinnor. 

Jag instämmer. Men jag tror att oavsett vad vi har för politiska åsikter så finns det nog ingen kvinna som faller för uppenbar falskhet, åtminstone inte när den är riktad mot henne själv.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (W) skrev 2025-02-01 06:36:30 följande:
    Jag instämmer. Men jag tror att oavsett vad vi har för politiska åsikter så finns det nog ingen kvinna som faller för uppenbar falskhet, åtminstone inte när den är riktad mot henne själv.
    Precis som vi män kan träffa en vacker kvinna som visar sig ha en dålig personlighet, så kan även kvinnor träffa en dålig man med glättig fasad.

Men det håller väl inte i längden tänker jag.
  • Anonym (Mmm)

Detta är inga konstiga åsikter, många, både män och kvinnor, tycker så. Så jag tror säkert det fins kvinnor som skulle vilja ha en man med de åsikterna. 

Huruvida de tycker han är sexig eller inte är ju individuellt. Det har sällan med åsikter att göra. 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-02-01 07:15:44 följande:

Detta är inga konstiga åsikter, många, både män och kvinnor, tycker så. Så jag tror säkert det fins kvinnor som skulle vilja ha en man med de åsikterna. 

Huruvida de tycker han är sexig eller inte är ju individuellt. Det har sällan med åsikter att göra. 

Det finns många som tycker att fel åsikter är osexigt.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Mx) skrev 2025-02-01 07:49:49 följande:
    Det finns många som tycker att fel åsikter är osexigt.

Ja, fast just de åsikter som tas upp i TS är inga konstiga åsikter, de delas av många. Men visst, är kvinnan en SD:are så tycker hon väl mannen inte passar henne.  Men hon kan ju tycka kan är sexig ändå. Något gjorde ju att hon gick på dejt med honom.

Att kalla åsikter för sexiga eller osexiga är att använda orden fel. 

• Anonym (Z)

Hade aldrig gått på en andra dejt med honom. För det första är jag allt annat än PK så en man med sådana åsikter tycker jag är väldigt oattraktiv. För det andra så tycker jag rent generellt inte att man pratar politik på första dejten. Märkligt beteende.

• Anonym (Mx)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-02-01 08:01:57 följande:

Ja, fast just de åsikter som tas upp i TS är inga konstiga åsikter, de delas av många. Men visst, är kvinnan en SD:are så tycker hon väl mannen inte passar henne.  Men hon kan ju tycka kan är sexig ändå. Något gjorde ju att hon gick på dejt med honom.

Att kalla åsikter för sexiga eller osexiga är att använda orden fel. 

Du pratar som om dina åsikter är objektiva sanningar. Alla åsikter är subjektiva sanningar. 

Du tycker att åsikterna som tas upp i TS är vettiga. Du tycker att kalla åsikter för sexiga och osexiga är att använda orden fel. Det betyder inte att det är så.

Svar på tråden Måste en man vara politiskt korrekt för att bli sexig?