• Anonym (Pappa)

Stämningsansökan

Hej. 

Är det någon här som har koll på hur man skriver en stämningsansökan? Har totalt tappat förtroende för mitt ombud, så tänker gå vidare själv. Mamman vägrar gå med på gemensam vårdnad och mitt ombud har slösat bort 3 månader på brevväxling med mamman men skickar inte in någon ansökan till tingsrätten.

• Svar på tråden Stämningsansökan
  • Anonym (R)
    Anonym (Pappa) skrev 2025-02-01 15:26:34 följande:
    Den mallen har jag koll på. Vet inte riktigt hur jag skall utforma yrkandet då mamman helt utan grunder motsätter sig gemensam vårdnad. 
    Det beror väl lite på varför ni inte redan har gemensam vårdnad. Varför fick hon ensam vårdnad när barnet föddes?

Du får väl skriva att du och barnet har alltid haft bra och tät kontakt, du lever ett ordnat liv och vill vara delaktig i viktiga beslut som rör barnet, för barnets bästa. 
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (R) skrev 2025-02-02 10:49:54 följande:
    Det beror väl lite på varför ni inte redan har gemensam vårdnad. Varför fick hon ensam vårdnad när barnet föddes?

Du får väl skriva att du och barnet har alltid haft bra och tät kontakt, du lever ett ordnat liv och vill vara delaktig i viktiga beslut som rör barnet, för barnets bästa. 
    Hon fick ensam vårdnad vid födseln för att hon vägrar skriva på gemensam vårdnad. 
Svar på tråden Stämningsansökan