Fel att kräva att hen ska vara barnvakt
Har ett syskon som är arbetslös och som har fått dålig ekonomi till följd av detta.
För att rädda mitt syskon från att hamna hos kronofogden har jag gått med som medlåntagare till hens bostad och på detta så betalar jag större delen av boendet varje månad för att den inte har råd.
Jag har varit hemma med sjukt barn nu i 2 veckor. Detta innebär en enorm stress då jag behöver jobba, ingen annan gör mitt jobb och sedan får jag ingen lön. Mitt barn är okej egentligen, ingen feber eller något smittsamt men är fortfarande för trött för att orka en hel dag på förskolan.
Jag frågade därför om inte mitt syskon kunde ta mitt barn i torsdags. Jag skulle jobba hemifrån så den enda uppgiften hen skulle ha va att typ läs en bok för barnet, se en film med barnet eller bygg med lego.
Jag hade kunnat fixa med all mat och toalettgrejer.
Hen svarar då att hen inte kan för att den ska tvätta fönsterna. Människan är arbetslös, jag betalar för hens lån med amortering och ränta varje månad för att hen inte kan sälja bostad och köpa något mindre eller få en hyresrätt då hen är arbetslös?
Jag tycker jag hjälper till. Min man menar att jag inte kan tänka såhär. Att jag inte kan kräva något sånt här i utbyte. Jag menar på att mitt syskon som behöver pengar kan dra sitt lilla strå till stacken för att jag ska kunna dra in pengar så åtminstone.
Är jag elak som tänker såhär?