• Anonym (Streckgumma)

Gula flytningar - tecken på missed abortions?

Hej! 

Jag undrar om någon gjort en koppling mellan milt gula, gryniga och sparsamma flytningar i tidig graviditet och missed abortion? Tänkte om någon sett detta som en föraning om ett fördröjt missfall. Jag kan bara se pepparkornsstora flytningar om jag tar pappret i slidan och inte annars. 

• Svar på tråden Gula flytningar - tecken på missed abortions?
  • Anonym (Hm)

Inte alls. Jag hade dock såna flytningar genom hela graviditeten för jag fick ständiga svampinfektioner 😫

• Anonym (Streckgumma)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-02 19:25:51 följande:

Inte alls. Jag hade dock såna flytningar genom hela graviditeten för jag fick ständiga svampinfektioner 😫

Hej! 

Usch då 😅 Det känns dock inte som att det skulle bero på svamp för min del så därför jag är fundersam. Jag har haft svamp nån enstaka gång innan och då har det inte yttrat sig på detta viset. 
  • Anonym (Alla)

Jag hade såna flytningar (och en massa andra konstiga flytningar) när jag var gravid (och så småningom fick ett barn). När jag hade MA hade jag inga såna symptom alls.  Tror inte att dina flytningar är en indikation på MA. Om du misstänker MA skulle jag betala för ett privat VUL för att se om hjärtat fortfarande pickar på. 

• Anonym (Streckgumma)

Hej! 

Nekades vul inledningsvis, men har "tjatat" och fått ett om nån vecka drygt. Min känsla säger ma även denna gång och det har börjat med subtila gula flytningar. Hoppas innerligt att jag på vul blir motbevisad. Jag hade aldrig märkt dessa flytningar om jag inte tog toalettpapper på ett finger och förde upp i slidan. Många med ma kanske inte noterar dessa subtila flytningar som kan vara gula/beiga och lite rosa. Önskar att kroppen kunde sköta det själv.. jävla ledsen att behöva be om hjälp och att få problem med jobb osv. 

• Anonym (Streckgumma)
    Anonym (Alla) skrev 2025-02-15 22:41:14 följande:

Hur har det gått ts?

Hej! 

Jag har gjort vul i vecka 6 och vecka 7 och då har det sett bra ut enligt gynekologen. Jag är ändå orolig! Men hoppas på att det lilla livet vill stanna denna gången. 
  • Anonym (Alla)

Åh grattis!!! Och ja, man är ju alltid orolig, speciellt om man har haft missfall tidigare. Det är en extra oro en som inte varit med om det inte kan förstå. Jag har haft flera missfall och vågade inte tro på graviditeten på riktigt ända till typ vecka 30. Men jag håller tummarna att det går vägen!!

Svar på tråden Gula flytningar - tecken på missed abortions?