• Anonym (Ångest)

Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen

Hej! 

Min kille sedan ett år tillbaka har en tjejkompis som han lärde känna för 17-18 år sen (de var 15 år). Jag har inga problem med att han har tjejkompisar men det som får mig att må dåligt är att jag fick veta att de var tillsammans när de var 15 år och att de har haft sex med varandra. Han har haft två andra längre relationer innan mig utöver denna så jag vet ju att om det hade varit något mellan dem så hade det väl skett tidigare. Jag kan dock inte släppa tanken på att de varit intima med varandra och kan inte övertyga mig om att det inte finns någon attraktion mellan dem. 

Jag har berättat att jag tycker det är jobbigt att veta att de har varit intima men att jag såklart är fine med att de har en relation. Han säger att han knappt minns det och att det verkligen inte finns något mellan dem. Jag förstår att det var väldigt längesen men i mitt huvud känns det jobbigt att veta att de en gång sett varandra på detta sätt. 

Detta har gjort att han inte vågat nämna hennes namn för mig och att han tagit avstånd från henne sen han träffade mig, vilket jag verkligen inte vill. Nu känns det som att han undanhåller deras vänskapsrelation pga att jag inte ska reagera och då bygger jag upp ännu mer i mitt huvud att de hörs i smyg. 

Hur släpper man dessa tankar? Jag håller på att bli knäpp?.

• Svar på tråden Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen
  • Anonym (E)

De var 15 år, man är knappast samma person när man är över 30, min tonåring dejtar just nu dottern till tjejen min man gick på skolbalen med, lite komiskt, när vi haft middag tillsammans bägge familjer så är det ju en vuxen mamma inte ett barn som min make en gång var tillsammans med, det har hänt mycket däremellan och i ditt fall så hade de ju redan varit tillsammans med varandra omdebatterade var intresserade på det sättet, annars hade han ju inte träffat dig om du tänker lite logiskt :) hjärnspöken helt enkelt 

• Anonym

Jag tillhör dom som inte är ok med att min partner umgås på tu man hand med någon som de haft sex med. 
    Att de finns i bekantskapskretsen är en annan sak.
    Men det finns ingen anledning att umgås på tu man hand med någon man haft sex med. Det är dags att släppa och gå vidare när man har en ny relation.

• Anonym

Nej men sluta knöla ner dig och vara ängslig för att stå för dina egna behov.
    Vi är inte svartsjuka galningar för att vi inte vill att vår kille ska fortsätta umgås ensamma med någon de legat med.

• Anonym (Frida)

Jag är bästa vän med en kille jag hade en relation med när jag var 19-23. Det finns absolut ingen attraktion mellan oss såhär elva år senare men vänskapen består. Det var just därför vi gjorde slut, vi tände inte på varandra längre utan var mer väldigt goda vänner. Vi hade inte haft sex på säkert fyra månader när vi officiellt gjorde slut och hade det aldrig efter heller.

Jag tänker inte sluta umgås med honom och om någon tjej hade krävt att han slutade umgås med mig hade jag tyckt att hon var kontrollerande och manipulativ. Men nu har han sambo sedan åtta år tillbaka och även hon är en god vän till mig. Inga tuffa känslor alls mellan oss.

• Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2025-02-02 17:39:30 följande:

Nej men sluta knöla ner dig och vara ängslig för att stå för dina egna behov.
    Vi är inte svartsjuka galningar för att vi inte vill att vår kille ska fortsätta umgås ensamma med någon de legat med.

Han och jag är överens om att man inte har kontakt med sina gamla ligg men i detta fall menar han på att de var ?barn? och att han inte ens tänker/minns att de gjort något, utan att han ser henne som någon han känt hela livet. Jag minns ju inte heller mina ligg från den åldern men för mig blir det ändå fel?vart ska man då dra gränsen för vad som är ligg?
  • Anonym (Wtf)

Hallå???
    Det var alltså för 17-18 år sedan när de var 15!! Och nu är du orolig att de ska ha sex igen?? Vad tror du anledningen är att de inte legat med varandra på 18 år? 

Ser du inte själv hur fjompig du är när du läser vad du skriver?

• Ezmeraldah

I princip alla killar har legat med sin "tjejkompis". Få män har en kvinnlig vän som de inte har legat med. Han var nöjd efter sex, hon ville mer = de blev "vänner"
     Efter ett tag slutar man förvånas. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 17:44:32 följande:
    Han och jag är överens om att man inte har kontakt med sina gamla ligg men i detta fall menar han på att de var ?barn? och att han inte ens tänker/minns att de gjort något, utan att han ser henne som någon han känt hela livet. Jag minns ju inte heller mina ligg från den åldern men för mig blir det ändå fel?vart ska man då dra gränsen för vad som är ligg?
    Då kan du också umgås med killar du låg med när du var 15. Fixa klassåterträff och välj ut några trevliga män att bli kompis med! 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-02-02 17:44:35 följande:

Hallå???
    Det var alltså för 17-18 år sedan när de var 15!! Och nu är du orolig att de ska ha sex igen?? Vad tror du anledningen är att de inte legat med varandra på 18 år? 

Ser du inte själv hur fjompig du är när du läser vad du skriver?

Nja inte att de ska ha sex igen utan mer tanken på hur de har sett varandra på det sättet. Men absolut känner jag mig töntig men har fortfarande svårt att släppa tankarna.
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2025-02-02 17:33:14 följande:

Jag tillhör dom som inte är ok med att min partner umgås på tu man hand med någon som de haft sex med. 
    Att de finns i bekantskapskretsen är en annan sak.
    Men det finns ingen anledning att umgås på tu man hand med någon man haft sex med. Det är dags att släppa och gå vidare när man har en ny relation.

Håller med om detta, det är precis min inställning till det. Jättebra för de som klarar det, det gör inte jag. Tycker också att det är ok att ha dessa känslor och inte försöka ignorera dem, för enligt min erfarenhet blir det bara värre då. Det är ett jättebra tecken att han tagit lite avstånd från henne när du sagt att du tycker det är jobbigt, det visar ju på att han bryr sig om dina känslor och sätter dig först.

Tycker att du borde prata om din oro att han umgås/hörs med henne bakom din rygg. Om du inte egentligen vill stå mellan deras vänskap då han säger att det verkligen inte är något mellan dem kan du få be om att få träffa henne och umgås med dem när han ska umgås med henne, har hört att det kan hjälpa med sådana känslor att se hur de interagerar samt få en relation med henne. Man får något slags lugn över att det blir svårare för henne att försöka något med honom om hon har en relation med dig. Har inte testat det själv men det kan vara värt ett försök. 
Svar på tråden Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen