Anonym (T) skrev 2025-02-02 22:27:36 följande:
Men alltså vad Är ditt beteende? Varför hoppar du runt och gör som hon säger som en hund för?
"sitt inte där" Nej, då gör jag inte det." stå inte, ligg ner "okej"..
Konstigaste jäkla beteendet ifrån dig ever..
Tror du att din lott här i livet är att lyssna på hennes kommandon och ändra ditt beteende?
Fel nummer 1 Du gör är att du försöker vara henne till lags hela tiden.. Kvinnor hatar det beteendet. Dom gillar en kille med personlighet, dom gillar män som kan vara män. Och män gör inte som hon säger hela tiden... Tvärtom, dom står på sig och säger nej om dom inte vill eller tycker det... Du verkar dock göra tvärtom och försöka anpassa dig till hennes beteende..
Och bara för att du inte ska slå ifrån dig det här som "ännu en grej som bara är ditt fel..." Nej det är det inte.. Hon gör fel som kör så mycket med dig. Problemet är bara att sådär blir alla kvinnor med män som inte stoppar hon och säger till dom... Det är lite som ett biologiskt beteende... Där du låter henne bestämma så mycket hela tiden att hon numer är mannen i förhållandet. Och kvinnor hatar med hela sin själ män som låter dom få vara det och den som styr dom hela tiden...
Och för att ta dina exempel, så är det lättlöst...
Matematiken... Hon var trött och hade förmodligen visat flera gånger via ord eller hennes handling eller attityd att hon var trött och inte bryr sig, hon orkar inte ta in någonting just nu helt enkelt.
Här hade du kunnat förstå hennes signaler och sagt, okej.. Vad sägs om att vi tar en liten paus och går o käkar något istället, få kan du pröva lite senare?
Men istället för att lyssna, förstå och inse vad problemet var. Så var du i problem solver mode... Dvs, för dig var det viktigt att ni ska fortsätta med det. (inte vad hon vill eller behöver. Hon blev tjurig för här tycker hon att du tjatade.)
Och när du läser det här, så kommer du tänka "Jag sa det bara en gång, jag tjatade inte riktigt.".. Det spelar ingen roll och nu vill du tjafsa med mig med.. Det är inget vi ska göra nu här inne. Läs vidare..
"I onsdags kollade vi på film": Och hon var fortfarande sur över något uppenbarligen.. Kastade bort din hand och sa typ "rör mig fucking inte.", och du bara går med på det..? Vid respektlöshet, går man antingen därifrån direkt.. Gör något annat tills hon ringer... Eller om hon är sur på något, eller har varit det hela veckan kan man ju kanske ta och prata om det?
Kvinnor gillar när du försöker ta reda på hur dom känner.. Fråga en kvinna hur hennes dag har varit när du kommer hem och hon kommer vara trogen genom livet.
Men ingenting av det gör du? Du sitter kvar och tar skiten och låtsas som att respektlösheten inte hände... Du frågar ej heller vad som är problemet...?
Nu blir hon ännu mera tjurig så nu är du ivägen.. Ser du hur det blir värre?
Du gör igen som hon säger av någon anledning? Att sitta kvar bara för att jävlas mot en sådan respektlöshet hade till och med varit tio gånger bättre och gett dig bättre avslut under kvällen, om ni bara hade bråkat ltie. Men du flyttar dig istället för hon sa ju att hon vill det?
Såhär är det.. Säger kvinnor att hon hatar dig, så betyder det att hon gillar dig. Säger hon att du ska flytta dig, så tycker hon du ska komma närmare.. Säger hon att hon inte vill PRATA om det.. Då betyder det att du behöver öppna henne litegrann numera än någonsin....
Säger hon att hon vill att du ska bli som förr, var det förmodligen för att du inte bara gjorde som hon säger och lyder varenda lilla vink hon har typ hela tiden..
Och säger hon att du är dum så ska du säga åt henne att hålla käften.
Hon gör såhär biologiskt nu bara för att du gör precis allting som hon kommer med och säger. Du gör inte vad du själv vill eller tänker...
Och ärligt talat, är hon sådär respektlös när ni sitter där i soffan, så är det bara att vandra rakt ut genom dörren och vänta tills det droppar ner ett litet meddelande där hon undrar vad du gör och vart du är.. Kommer förmodligen komma några meddelanden först där det står "du är den sämsta pojkvännen i världen, fy fasen vad jag hatar dig!" men det är bara att ignorera dessa meddelanden och börja se hur lång tid det tar innan hon blir söt och trevlig.
Inte helt ditt fel, men å andra sidan har du varit jävligt omanlig... och tjejer är ju som de är.
Haha tyckte det var lite kul ändå. Och jag håller faktiskt halvt med dig. Jag vet att jag har dansat efter hennes pipa en jävla massa. Men jag känner även min sambo troligtvis mer än dig. Och hade jag sagt så hade jag åkt ut, och hon hade troligtvis skurit upp sina handleder igen just nu. Vilket jag inte vill. Men att tjafsa med dig det vill jag.
Matten.
Om hon nu är så trött som du nu då antar. Varför kom hon till mig och fråga om jag kunde vara med just då när hon skulle räkna och efter fem minuter så försöker jag hjälpa henne? Problemet var inte att jag ville räkna matte. Problemet i detta var att jag sa att hon inte riktigt fattade. Det var det som triggade hennes dåliga humör. Och det blev jag varse om när jag valde att ta upp det med henne efterråt.
Att inte kunna ta på henne är en grej som hör ihopp med hennes mående. Hon har nämligen blivit inlåst våldtagen slagen och mycket där till I hennes yngre år. Så ibland så triggas hennes minnen igång och då kan jag inte ta på henne ingen kan. Då hon känner sig fasthållen. Ska jag då tvinga mig på henne? Idiot.
Sen att flytta runt visst jag köper dina argument det gör jag. Men jag vill heller inte att hon ska må dåligt. Och att då tvinga mig på henne när hon mår som sämst känns inte som en superide. Men absolut jag kan ha fel.
Men att du antar att jag inte bryr mig om henne eller frågar hur det är om hur hennes dag var m.m. varför tror du det? Har nått jag sagt antyder att jag är kall och inte äns bryr mig? Då hade jag la för fan inte stannat. Men absolut att plocka upp små hints är jag totalt värdelös på det vet jag. Och jag vet också att jag är istort sätt helt oempatisk vilket gör det svårt. Och det är änna därför jag frågar för att jag ska slippa kolla så kan hon rakt bara svara. Och hon vet om det.
Så kort hmm jo halvt håller jag med. Men halvt tycker jag att du är en jävla idiot som tror dig veta bäst i alla situationer.