• Anonym (CC)

Är det ok att umgås på tu man hand med ex / gamla ligg?

Tycker du det är ok att umgås på tu man hand med ex eller någon du haft sex med när du är i en ny relation?

Läs detta först
    Det gäller inte personer som har barn tillsammans.
    Det gäller inte heller om det är fler i sällskapet som träffas.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att umgås på tu man hand med ex / gamla ligg?
  • Anonym (Nä)

Nej, dags att gå vidare. Häng med andra, man har väl andra vänner eller Tungan ute Handlar om respekt för ens partner!

• Mandel

Beror helt och hållet på orsak till att de är x/gamla ligg osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (T)

Möjligtvis om det är helt uppenbart att det verkligen är en vänskap, det varit slut länge och ingen kemi finns där liksom. Men annars går det fetbort. 

• Fjäril kär

Så en kille jag låg med som 18-åring ska jag alltså inte få umgås med idag när vi är 50 år gamla? Vi kommer knappt ens ihåg själva att vi legat liksom... 

Vad sägs om lite perspektiv på saker och ting?  

• Cartjan1

Tycker inte att det riktigt går att säga alltid ja eller alltid nej på den frågan (så avstod från att rösta) utan tänker att det beror på individer, situation och dylikt huruvida det går att fortsätta att umgås. 

Skulle exempelvis kännas märkligt att stoppa min make från att umgås med en god vän för att de under en tid även var i ett förhållande bara för att jag råkar ha ett ex som hur lång tid det än går, alltid ska agera opassande. Så jag umgås självklart inte med mitt ex på tu man hand medan min make inte har några ex som jag behöver bekymra mig om så jag har heller ingen åsikt om de träffas själva.

• Anonym (Vänskap)

Har massor med vänner som jag varit tillsammans med, fwb, kk eller bara ett ons som mynnat ut i vänskap. Ser nog inte sex som en speciellt stor grej, och jag har ju tyckt om människorna ifråga av en anledning. Att jag tycker att de är fina personer upphör ju inte bara för att vi inser att vi inte funkade som romantiskt involverade. De flesta har jag dessutom lärt känna genom gemensamma intressen eller jobb, så det finns ytterligare anledning till att bibehålla en viss vänskap. Ex känns som de absolut mest säkra att umgås med från en partners perspektiv. Man har redan testat och uteslutit, finns ingen anledning att väcka något till liv igen. Farligare är det ju med nyhetens behag...

• Xenia

Generellt tycker jag Nej. Men det beror förstås på. Om ens partner tycker det är ok och alla romantiska/erotiska känslor har dött sen länge, så är det inget hinder.

• Anonym (J)

För mig är det betydligt mindre laddat att träffa ett ex på tu man hand. Det är ju nån jag provat vara ihop med med inte passat med. Jag skulle dock aldrig träffa ett ex utan att berätta det för min sambo, på samma sätt som jag kan säga "jag ska ta en fika ned Karin idag" om en tjejkompis. Inget ursäktande eller frågande om lov, utan bara jag är borta en stund ikväll.

Svar på tråden Är det ok att umgås på tu man hand med ex / gamla ligg?