• Anonym (Sandra)

Min kompis tjej

Min bästa vän. En man. Som jag umgåtts med i flera år. Vi har aldrig haft sex utan det är vänskap, har träffat en tjej. Hon har aldrig visat nån svartsjuka mot mig utan verkar ha accepterat att vi är vänner. När han ska umgås med mig och den kretsen vi umgås i så har hon varit med sina kompisar på sitt håll och det har känts som att hon accepterar och är storsint. Vi umgås aldrig själva längre jag ich min vän.

Nu hände det att vi festade ett gäng. Min killkompis och jag och några vänner till oss. Hans tjej blev frågad om hon ville med men hon var bortbjuden på annat håll så dom delade på sig. Dom umgås mkt så det är sunt att dom delar på sig ibland tycker dom bägge. Iaf så hamnade vi på efterfest hos mig och min killkompis somna på min soffa. Han vaknade och hade lite panik. Missade samtal från sin tjej som han skulle sovit hos.Han bestämde sig för att gå hem och ringa sin flickvän. Hon var lugn först men senare på kvällen hade hon blivit misstänksam och ledsen. Hon hade sagt att det inte känns bra oavsett och ville ha tid att tänka över allt. Han är nu helt förstörd och ringer och gråter till mig. 

Frågan är vad jag kan göra? Detta blev så dumt. Ska jag kontakta henne och förklara eller ska jag låta det vara?

• Svar på tråden Min kompis tjej
  • Anonym

Nej, du ska inte kontakta henne. Håll dig utanför

• Anonym (Hm)

Ta lite avstånd från din vän ett tag och låt honom bygga sin relation med flickvännen. 😌 Du har inte gjort något fel, utan han borde inte ha somnat på din soffa. Oskyldigt, men kan ändå skada mycket. Ge dom utrymme och backa ett tag. det visar också på stor respekt för din kompis, hans tjej och deras förhållande. 

• Eurydike

Ja, det var synd att han somnade på soffan och precis som de andra skriver så skulle jag backa lite om jag vore du.

• Anonym (Sandra)
    Eurydike skrev 2025-02-05 23:32:05 följande:

Ja, det var synd att han somnade på soffan och precis som de andra skriver så skulle jag backa lite om jag vore du.

Ja det var väldigt synd. Han är arg på sig själv och jag har aldrig hört honom såhär besviken på sig själv och ledsen. Jag borde sagt till honom att gå hem men i fyllan kl 03 så tänker man inte logiskt. 

Jag ska backa absolut. Om det löser sig mellan dem så för det lite ont i mig att veta att hon förmodligen kommer ha en annan inställning till mig än innan. Men jag får ju ta det bara. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-05 22:05:42 följande:

Ta lite avstånd från din vän ett tag och låt honom bygga sin relation med flickvännen. 😌 Du har inte gjort något fel, utan han borde inte ha somnat på din soffa. Oskyldigt, men kan ändå skada mycket. Ge dom utrymme och backa ett tag. det visar också på stor respekt för din kompis, hans tjej och deras förhållande. 

Ja du har rätt. Jag vill liksom fylla på i övertygelsen att inget har hänt. Förstår hennes misstankar. Hon har aldrig sagt ett ord om var vänskap och alltid varit trevlig mot mig. Nu är ju det sabbat vilket är så ledsamt. 
  • Anonym (läs inte in)

Fast du läser in en framtid av att killens och din relation är sabbad och hon alltid ska vara misstänksam mot dig.

Det är inte säkert att det blir så, det kan du inte veta. Hon kanske är väldigt besviken på honom bara, du vet inte allt de har pratat om.

Har han problem med alkohol?

• Ascendere

Jobbigt läge, ibland vill man bara kunna backa bandet och göra om. 
    Du låter verkligen som en fin och inkännande person som tar hänsyn till din kompis och hans relation.

Jag tror som de andra att du behöver backa lite ett tag tills de har rett ut det mellan sig, sedan är det nog inte omöjligt att det kan bli normalt igen mellan er alla. Inte säkert givetvis men tror inte det måste vara helt kört om det hela får lägga sig lite.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (läs inte in) skrev 2025-02-06 08:17:12 följande:

Fast du läser in en framtid av att killens och din relation är sabbad och hon alltid ska vara misstänksam mot dig.

Det är inte säkert att det blir så, det kan du inte veta. Hon kanske är väldigt besviken på honom bara, du vet inte allt de har pratat om.

Har han problem med alkohol?

Nej det har du rätt i. Jag hoppas allting löser sig. 

Nej han har inte problem med alkohol. Han blir väldigt sällan full. Men det kan ju hända den bästa att det blir så. 
  • Anonym (Sandra)
    Ascendere skrev 2025-02-06 08:23:45 följande:

Jobbigt läge, ibland vill man bara kunna backa bandet och göra om. 
    Du låter verkligen som en fin och inkännande person som tar hänsyn till din kompis och hans relation.

Jag tror som de andra att du behöver backa lite ett tag tills de har rett ut det mellan sig, sedan är det nog inte omöjligt att det kan bli normalt igen mellan er alla. Inte säkert givetvis men tror inte det måste vara helt kört om det hela får lägga sig lite.

Ja riktigt synd att det blev så. Till saken hör nog att hon blivit bedragen ganska rejält i en tidigare relation. Hon har hanterat att han är nära vän med mig väldigt bra. Tror inte hon sagt nått om det. Så allting kändes så bra. Jag har innan varit lite "oroad" om han träffar en tjej som inte klarar av vår vänskap. Vet att det är egoistiskt att tänka så men man vill ju gärna behålla sina vänner. 

Så nackdel att hon blivit bedragen rejält innan såklart men samtidigt all eloge till henne som varit väldigt lugn med vår vänskap. Är ju inte alla som är så vidsynt och accepterar det. Han är ledsen nu och jag känner mig skyldig på nått konstigt sätt  
  • AlterEgon

Killen i fråga verkar inte vara så smart eller investerad i det förhållandet, då hans partner tidigare blivit bedragen, men ändå utsätter henne för en situation som är/ blir ett problem?

Att man kan bli full, och det.är en ursäkt? Om han blev fasthållen och tvingad att svälja massa sprit, så ja, annars inte.

Men nu blev det så, och det går inte att ändra på.

Kanske erbjuda dej att backa upp hans version genom att låta henne få prata med dej om det?

Inte pusha frågan, men erbjuda det?

Sen sluta att skapa situationer som kan misstolkas.

• Anonym (orion)

TS borde väl själv kunna inse att det inte var så lämpligt att dra denne bästa kompis med hem till efterfest, oavsett om denne skulle somna på soffan eller inte. Och heller inte så lämpligt att han ringer och vill gråta ut hos henne.

När man beter sig så är det ju inte så konstigt att andras förhållanden havererar.

• Anonym (Gillar du honom?)

Om det är så att du själv gillar den killen mer än som vän är just nu bästa tillfället du kommer få på.länge att försöka göra något åt det. Du kanske ALDRIG får en sån chans igen. 

Vill bara i flika det i fall. Så att du vet detta och inte väntar om det är så.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (Gillar du honom?) skrev 2025-02-15 19:25:43 följande:

Om det är så att du själv gillar den killen mer än som vän är just nu bästa tillfället du kommer få på.länge att försöka göra något åt det. Du kanske ALDRIG får en sån chans igen. 

Vill bara i flika det i fall. Så att du vet detta och inte väntar om det är så.

Nej jag har inget intresse I nått sådant med honom. Vu snuddar på känslan att kyssa sin bror. Kommer inte hända. Han vill inte det heller. Men jag det hade ju varit ett ypperligt tillfälle om jag haft känslor. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (orion) skrev 2025-02-15 15:45:08 följande:

TS borde väl själv kunna inse att det inte var så lämpligt att dra denne bästa kompis med hem till efterfest, oavsett om denne skulle somna på soffan eller inte. Och heller inte så lämpligt att han ringer och vill gråta ut hos henne.

När man beter sig så är det ju inte så konstigt att andras förhållanden havererar.

Ja men absolut. Jag håller med. Så urbota dumt. Men nu blev det så. 

Kan tillägga att det ordnar sig. Han och hon är kärare än någonsin och hon verkar inte vara bitter. Gillar mina inlägg på Instagram och hejar om vi möts i bilen. Hon var nog bara lite upprörd för stunden men insåg sanningen. Jag har inte hörts av med honom utan backat. Vi får se. Huvudsaken är att detta löste sig. Värmer och något liknande kommer inte hända igen. Man lär sig av misstag i livet.
  • Anonym (läs inte in)

Hoppas din kompis hör av sig i framtiden när detta lagt sig bara.

• Anonym (Sandra)
    Anonym (läs inte in) skrev 2025-02-17 08:23:10 följande:

Hoppas din kompis hör av sig i framtiden när detta lagt sig bara.

Ja men det tror jag han kommer att göra. Det kommer nog bli bra detta igen. Jag är mest lättad att det ordnat sig för dem och att hon inte verkar ha något agg mot mig. 
Svar på tråden Min kompis tjej