• Anonym (Mob)

Behöver HJÄLP -mobil...

Jag har väldigt dåligt med pengar, lever ensam och studerar på heltid.  Men min mobil kommer garanterat dö vilken dag som helst nu.
    Jag måste köpa en ny, billig  begagnad med stor skärm. IPhone, Android spelar ingen roll.

Har kollat på refurbed och liknande sidor.

Någon som har testat att köpa begagnad mobil från nån sån sida? Känns tryggare än typ blocket.

Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Behöver HJÄLP -mobil...
  • Anonym (Mob)

Tack för ditt tips. Men det där var verkligen svindyrt, minst 3-4 ggr dyrare än alla andra sidor jag sett. Hade jag haft så mycket pengar så hade jhellre köpt en ny.

• Anonym (Redu)

Hur dåligt med pengar har du? 

Jag har aldrig cashat en mobil. Har oftast tagit över kompisars mobiler när dom bytt upp sig (för att det är viktigt för vissa att ha senaste), men när en blev stulen var jag tvungen att fixa en själv snabbt. Tog en på avbetalning, vilket är rätt vanligt. Betalade typ 300 i månaden tills den var betald. Är lätt att betala av den snabbare om man har ett extra tillskott av pengar.
    Hade det varit ett alternativ? Vissa butiker, typ Telia, kör ibland kampanjer så man kan få en mobil på avbetalning till ganska reducerat pris. En kompis tog ett black friday-erbjudande i höstas och fick senaste iPhone-modellen för halva priset. På avbetalning.

• Anonym (Mob)

Tack men nej, kan inte handla på avbetalning. Har skuldsanering. 
    Pris är max 1500 kr. Är det bättre att köpa en restauerad (tömd) begagnad mobil utan synbara skador och som fungerar utmärkt för 1500 som i nypris går på 5-6 tusen. Eller en ny sämre modell på elgiganten eller nåt? Vad tror du/ni?

• Anonym (r)

kollat på någon av Xiaomis på netonnet?

Svar på tråden Behöver HJÄLP -mobil...