Anonym (Te) skrev 2025-02-07 07:30:40 följande:
Du vet så lite om livet. Vet inte om du är mycket ung eller bara väldigt världsfrånvänd.
Ägna dagen åt att läsa på om psykiska sjukdomar och funktionsnedsättningar. Tips på googlingar: GAD, ADHD, PTSD, social fobi, autism.
Jag vet inget mer om TS än det som står i trådstarten men kan ändå räkna ut med mjälten att det rör sig om en person som har det tufft och behöver, och förtjänar, all uppmuntran.
TS, jag tycker fortfarande att det var snyggt jobbat! Nu ska jag gå och försöka få min tonåring att borsta tänderna. Dåliga dagar kan det ta en halvtimme att ens få in borsten i munnen. Vi kämpar vidare!
Jo, jag har själv haft rätt svår GAD, haft utbrändhet, agorafobi osv. Vet hur det är att exempelvis inte orka ta sig för småsaker som andra tar för givet.
Det jag inte stöttar är att identifiera sig med sina tillkortakommanden. När jag mådde som sämst så hade jag behövt någon som gav mig en ordentlig bitchslap för att ta mig ur mina egna dåliga tankemönster. Istället tog det mig åratal att komma ur den skiten.
Men här har vi ett typiskt exempel på när en person har satt alldeles för låga trösklar för sig själv och dessutom vill bli validerad för hur duktig hen är för att ha uppnått "ingenting". Det där är ett infantilt beteende då man som vuxen inte ska få beröm för att göra såna småsaker. Man ska bara ta tag i skiten, stort som smått, och inte göra en så stor grej av det.
Lite högre förväntningar kan vi väl ändå ha på vuxna människor va?