• Anonym (Blinkablinka)

Stegrande clearbluetest och liten blödning

Hej! 

Undrar om någon mee varit med om liknande. Tog ett clearblue digitalt test idag och det har då gått från 2-3 till 3+ (testade senast igår). Idag fick jag en miniblödning som knappt kom i trosan utan på toalettpappret. Nån som varit med om samma? Tänker om blödningen man hänga ihop med stegrande graviditetstest.

• Svar på tråden Stegrande clearbluetest och liten blödning
  • Anonym (Blödning)

Japp. Jag blödde första halvan av min graviditet utan nån riktig anledning, graviditetstesten ökade som dom skulle. 

• Anonym (Jag med)

Jag hade små blödningar (oftast brunt) i 13 veckor. Var så nervös men min ettåring ligger här bredvid mig. I v6 var det klarrött blod i några dagar. var helt säker på att det var kört då. Hade även kraftig mensvärk då.

Be om tidigt ultraljud om du är orolig. jag fick två extra innan KUB. även om det inte är en försäkran mot MF så kan de ge kortsiktigt lugn och man är mindre orolig för MA. 

hoppas allt går bra!

• Nenni0026

Det är vanligt att det kommer en blödning i samband med att ägget fäster i livmodern 😊

• Anonym (Blinkablinka)

Hej!

Är i vecka 6+ nånting (precis kommit in i den veckan) 😊 så tror inte det rör sig om att ägget fäst sig. Blödningen avtog direkt och var väldigt sparsam. Lyckats få tid till ett vul framöver så får vi se. Usch, avskyr blödning under graviditet.

• Nenni0026
    Anonym (Blinkablinka) skrev 2025-02-08 05:57:41 följande:

Hej!

Är i vecka 6+ nånting (precis kommit in i den veckan) 😊 så tror inte det rör sig om att ägget fäst sig. Blödningen avtog direkt och var väldigt sparsam. Lyckats få tid till ett vul framöver så får vi se. Usch, avskyr blödning under graviditet.

Okej. Förstår helt din känsla, är i samma sits fast i vecka 8. Jag håller tummarna för att allt är bra för dig och att blödningen beror på något helt normalt ❤️
  • Anonym (Blinkablinka)
    Nenni0026 skrev 2025-02-08 07:33:56 följande:
    Okej. Förstår helt din känsla, är i samma sits fast i vecka 8. Jag håller tummarna för att allt är bra för dig och att blödningen beror på något helt normalt ❤️
    Hej! 

Ja, tänk om man kunde njuta men icke sa nicke.. 😅 Har du fått/försökt få tid till vul? Hoppas på detsamma till dig! ♥️ 
  • Nenni0026
    Anonym (Blinkablinka) skrev 2025-02-08 08:01:57 följande:
    Hej! 

Ja, tänk om man kunde njuta men icke sa nicke.. 😅 Har du fått/försökt få tid till vul? Hoppas på detsamma till dig! ♥️ 
    Ja, jag åkte in akut på inrådan av 1177 och barnmorskan på grund av smärtan. Men de ville inte göra något eftersom det är så tidigt i graviditeten. 😔

Jättebra att du lyckats få en tid, jag håller tummarna för dig ❤️
  • Anonym (Blinkablinka)

Hej! 

Vilket tråkigt bemötande 🤔 Usch, tycker alla förtjänar att få rätt hjälp och kunna få stilla sin oro, men det är väl som vanligt en fråga om pengar och resurser. Ta hand om dig! ♥️

Svar på tråden Stegrande clearbluetest och liten blödning