• Anonym (faafdafd)

Någon som är väldigt på men sedan inte? varvat?

Vill inte göra den här tråden för personlig. men om man har en pojkvän som växlar mellan att vara väldigt intensiv och kär, sex mest hela tiden ett par veckor med att bara försvinna/ghosta ett par veckor omväxlande...hur länge kan man klara sig med de bra bitarna av en sådan relation och hur länge kan man stå ut med sorgen av att upprepat bli lämnad? Det där med att man vet att han träffar andra mellan uppbrotten men även ibland under tiden man faktiskt är ihop?

Alltså man är en flickvän när det passar honom, hade det vart omvänt hade man blivit kallad toffel/cuck/simp. 

Jag undrar hur lång tid som är normalt att stå ut att leva så där trots att man är väldigt kär i honom. 

Jag undrar också om män som är sådana växer upp eller är de hopplösa?

• Svar på tråden Någon som är väldigt på men sedan inte? varvat?
  • Anonym (K)

Om du är en person som är helt ok med en sådan relation så är det väl bara att fortsätta tills ni tröttnar på varandra. Och varför är inte du med andra?

Om du är en person som vill leva monogamt så sårar han dig fruktansvärt mycket med att vara otrogen och du borde lämna honom direkt.

Jag ser det inte som att ni har uppbrott, inte paus heller. Eller säger han att det är slut varje gång? För att bara ghosta eller försvinna är inte riktigt samma sak så ni är ett par även under de där veckorna utan kontakt.

Vad säger han själv om situationen? Är han polyamorös och förväntar sig att ni har ett öppet förhållande? Har ni pratat om upplägget för er relation? Eller ser han dig bara som en kk?

• Anonym (M)

Jag hade inte ens inlett en relation med någon som beter sig så.

Varför ska han ändra sig, det fungerar ju som det är. Den dagen han blir kär på riktigt och den kvinnan nobbar honom för hans sätt att vara, då kanske han ändrar sig. Men så länge kvinnor accepterar honom så fortsätter han. 

Varför förnedrar du dig själv på detta vis? 

• Tow2Mater

För en person med god självkänsla är det inte alls normalt att stå ut att leva så där bara för att man är väldigt kär. Börja rannsaka dig själv och vad i din syn på dig själv det är som brister.

• Anonym (faafdafd)

Grejen är att jag stod ut med något liknande det här (lite annorlunda) i nästan 12 år. Exemplet är en annan person än mig.

Jag var ihop med en gift man som skulle skilja sig, inte skulle det, egentligen ville men inte kunde. Varvade. Sågs alltid helt på hans villkor och jag anpassade mitt liv efter det. Gav upp som vad som kunde ha blivit en elitidrottskarriär för honom.

Från 18 till 30 innan jag fick nog, han var betydligt äldre.

Jag vill inte att hon fastnar i något liknande och slösar 12 år av sitt liv. Men hon lyssnar inte på mig.   

• Lynx123

Hade personligen lämnat efter första gången. Varför utsätta mig för något sådant?

• Anonym (K)
    Anonym (faafdafd) skrev 2025-02-08 14:05:14 följande:

Grejen är att jag stod ut med något liknande det här (lite annorlunda) i nästan 12 år. Exemplet är en annan person än mig.

Jag var ihop med en gift man som skulle skilja sig, inte skulle det, egentligen ville men inte kunde. Varvade. Sågs alltid helt på hans villkor och jag anpassade mitt liv efter det. Gav upp som vad som kunde ha blivit en elitidrottskarriär för honom.

Jag vill inte att hon fastnar i något liknande och slösar 12 år av sitt liv. Men hon lyssnar inte på mig.   

Och vad tror du att du ska få ut av tråden om det handlar om någon annan?
  • Lynx123
    Anonym (faafdafd) skrev 2025-02-08 14:05:14 följande:

Fast lyssnade du på folk som försökte tala dig till rätta? Det är svårt att övertala andra...
Svar på tråden Någon som är väldigt på men sedan inte? varvat?