Irriterar mig på flickvännen, skäms över mig
Hej, skäms lite över att skriva detta men behöver ändå skriva av mig, kommentera gärna. Jag och min flickvän har varit ihop i tre år, jag älskar henne verkligen och vill leva mitt liv tillsammans med henne.
Dock har jag börjat irritera mig på hennes utseende, och jag förstår inte varför. Jag vill ju inte vara en ytlig person om bryr sig om utseenden, och kärleken borde ju övervinna det.
Det är inte det att min flickvän är ful, det är hon inte alls, utan snarare det att hon gör sig ful. Hon är totalt ointresserad av sitt utseende och tycker själv att hon är ful, och vill inte tänka på att hon har ett utseende. Hon köper aldrig kläder (mycket av ideologiska skäl), dvs är flera av hennes kläder försmå och väldigt slitna. Hennes glasögon är jättegamla och eftersom hon är närsynt förminskar de ögonen jättemycket, hon sminkar sig aldrig, noppar aldrig ögonbrynen även om det enligt mig behövs, sköter inte håret. Hon har heller ingen känsla av vilka kläder som passar ihop.
Jag skäms över henne ibland, och jag skäms över mig själv som gör det. Jag har sagt till henne, både för hennes skull och för min, men hon blir så sur på mig då. Några av hennes kläder har jag gömt... utav de som är alldeles för små. Vad jag än påpekar i hennes utseende tar hon väldigt illa upp.
Då och då, vid olika högtider så sminkar hon sig (väldigt diskret), använder linser, noppar ögonbrynen, sätter upp håret, har fina kläder och det är en helt annat utseende, och plötsligt är jag stolt över att få vara ihop med henne som är så söt.