• Anonym (Ingen avelskossa)

Ska kvinnor bara föda barn?

Ok, att detta kom från en person i SD var ju inte helt oväntat. Då dessa höger människor och högerextremister har en unken kvinnor.

Kvinnor bör undantas från lumpen, anser SD-toppen Mattias Karlsson ? i strid med partiets linje.
    Detta eftersom kvinnor redan gör en ?ovärderlig insats? för samhället genom att föda barn.
    ? Det blir en dubbel börda på kvinnor om de också ska behöva göra värnplikt, säger han.

Tala om att sätta press på kvinnor som kanske inte vill ha barn. Eller tror Mattias att alla kvinnor bara vill föda barn. "Ovärderlig insats" kan ju  lika bra översättas till tack för din insats som avelkossa, och att du ser till att få fram en löneslav till, till samhället  Tycker det börjar bli väldigt likt USA och deras syn. Blir äcklad av sådant här. Är 29 år. Och sådant här får mig ännu mindre sugen på att föda barn. Varför ska män bestämma över kvinnors liv? Det här är så jävla sjukt. Vilken rutten kvinnosyn. Kanske kvinnor vill göra båda. Eller föder man inte barn. Då ska man straffas med lumpen. Matthias borde skickas tillbaka till sin egen tid. Uppenbarlige lever han i fel sådan. Hans gelikar detsamma. Skulle aldrig bli attraherad av en man medan sådan syn på kivnnor. Känner bara äckel, rent sagt.

Citatet är tagen ifrån expressen, och är en låst premium artikel. 

Mattias Karlsson (SD): Kvinnor bör inte göra värnplikt ? de föder barn
  • Svar på tråden Ska kvinnor bara föda barn?
  • Anonym (r)

Värnplikt gör man ju ofta i en betydligt yngre ålder än den där man eventuellt börjar ploppa ut barn. Inte förvånad av uttalandet. Tur man är infertil eller något.

• Anonym (Mozart)

Det mest stötande med resonemanget är att det också då innebär en form av kontroll över kvinnor. 

• Anonym (Dra åt)

När jag hör om sådant här, är jag glad över att jag snart är totalt infertil och nej. Känner mig snarare lättad att jag valt att avstå barn frivilligt. Kan Mattias tänka sig det? Eller tror att alla kvinnor drömmer drömskt om att ploppa ut ungar och stå vid spisen.

Läser man lite raderna. Handlar det nog också om att han tycker att kvinnor är olämpliga i försvaret. Detta är samma sak som en politiker i USA. hade uttryckt. Att det blev drama med kvinnor. Kanske det uppstår för att det finns klåfingriga män som inte kan låta bli att ta. Kulturen är väldigt sexuell, och det begås väldigt mycket sexuella trakasserier och våld emot kvinnor i det militära i USA. En kvinna blev både våldtagen och mördad. Kanske män ska ta lite större ansvar i sin egen del i detta. Istället för att skylla på kvinnor.

Vad fan är det för värld som växer fram. Gudskelov har jag ingen dotter heller. Känner mig oerhört lättad. Är det inte det, så är det sprängningar, skjutningar, skolskjutningar och annat våld.

Helt ärligt, Mattias och alla hans sexistiska vänner kan dra åt h*lvete det kommer rakt från hjärtat. 

• Tow2Mater

De flesta unga kvinnor verkar ju hålla med. Varför gör inte fler kvinnor lumpen?

• Anonym (Mozart)
    Tow2Mater skrev 2025-02-08 17:37:12 följande:

De flesta unga kvinnor verkar ju hålla med. Varför gör inte fler kvinnor lumpen?

Jag antar att de inte vill/ eller att de som rekryterar inte vill. Det handlar väl om könsnormer.

Blir det som Mathias vill så är porten stängd. Kvinnorna ska vallas in.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mozart) skrev 2025-02-08 17:48:59 följande:
    Jag antar att de inte vill/ eller att de som rekryterar inte vill. Det handlar väl om könsnormer.

Blir det som Mathias vill så är porten stängd. Kvinnorna ska vallas in.
    Undantas från lumpen betyder inte förbjudas göra lumpen.
  • Tecum

Inget annat att vänta från de som har Trump som husgud. Jag vet inte hur många gånger jag varnat för den amerikanska kvinnosynen då jag vet hur vi har ovanan att ta efter all skit som kommer därifrån. Bra att TS reagerar och jag hoppas att Karlssons dumheter får genomslag så att andra också ser vad SD går för..

• Anonym (L)

Kvinnor föder inte barn i den åldern man gör värnplikten. Nough said.

• Anonym (Mozart)
    Tow2Mater skrev 2025-02-08 18:16:29 följande:
    Undantas från lumpen betyder inte förbjudas göra lumpen.
    Undantas tolkar jag som att kvinnor inte får göra lumpen.
    (Andemeningen för att de förväntas stanna hemma och föda barn)

Hur ställer du dig till Mathias idé? Ska kvinnor undantas från att göra lumpen? 
  • hmm77

Ni har det bra ni tjejer. Ni har ju två alternativ. En kille har bara ett alternativ.  

Svar på tråden Ska kvinnor bara föda barn?