• Leonit

Är jag våldsam?

hej
    jag behöver ventilera ut mina känslor då jag har ingen och vända mig till. Jag är tillsammans med en kille jag är jätte kär i vi har varit tillsammans i 2 år, jag vill så gärna bo med honom, han har alltid hittat anledningar till varför han inte kan bo med någon just nu, han flyttade senare in till sin vän. Nu måste han flytta ut, då frågade han mig om jag vill bo ihop. Två veckor innan han frågade. Så förklarade han varför vi inte kan flytta ihop. hans anledningar är att jag startar bråk. Sedan kom gradvitet upp På tal, att han inte vill att jag ska ha barn med honom, att jag hade varit en dålig mamma. Jag har ångest problematik; tror han syftade på det. 

jag blev nyss sjukskriven, och mycket har hänt privat. Nu när jag är sårbar och ledsen så slänger han ut kommmentaren, ?du har friktion med alla? inte konwtigt att de som hänt har hänt. Jag blev jätte ledsen och sur och slängde min dricka på honom och han blev blöt. Jag har enorma skuldkänslor. varje gång vi bråkar så är allt mitt fel. Jag mår jätte dåligt över allt detta, men jag kan inte va utan honom, han betyder allt för mig .

• Svar på tråden Är jag våldsam?
  • Leonit

Vill ha råd och höra vad ni tycker 

• Dexter dot com

Du har ångest, skuldkänslor,startar bråk och kastar saker på honom när du blir sur så jag förstår att han inte vill skaffa barn med dig eller flytta ihop. Du behöver professionell hjälp med dina problem och ditt mående!

• Leonit
    Dexter dot com skrev 2025-02-09 16:16:35 följande:

Du har ångest, skuldkänslor,startar bråk och kastar saker på honom när du blir sur så jag förstår att han inte vill skaffa barn med dig eller flytta ihop. Du behöver professionell hjälp med dina problem och ditt mående!

jag Skäms verkligen över det, men de händer bara när han säger saker för att såra mig. Att jag inte har någon och att de beror på mig. Att jag inte har vänner och han har. Alla problem är alltid jag
  • Dexter dot com
    Leonit skrev 2025-02-09 16:23:32 följande:
    jag Skäms verkligen över det, men de händer bara när han säger saker för att såra mig. Att jag inte har någon och att de beror på mig. Att jag inte har vänner och han har. Alla problem är alltid jag
    Men är det sant det han säger...att du inte har några vänner och att det faktiskt beror på dig?
  • Lynx123

Tva saker:
    1. Har han rätt i att du inte har några vänner och att du kommer på kant med folk? Tänk efter riktigt ordentligt - ligger det något i det eller vill han bara jävlas?
    2. Du är vuxen men kontrollerar inte ditt beteende. Det är väldigt problematiskt och är något du absolut ska söka hjälp för. Det betyder inte att du är en dålig människa, men det låter som att du inte har någon impulskontroll. Jobba på det - annars kommer du varken kunna bygga fina relationer med andra eller.bli en bra förälder.

• Leonit
    Lynx123 skrev 2025-02-09 17:26:36 följande:

Tva saker:
    1. Har han rätt i att du inte har några vänner och att du kommer på kant med folk? Tänk efter riktigt ordentligt - ligger det något i det eller vill han bara jävlas?
    2. Du är vuxen men kontrollerar inte ditt beteende. Det är väldigt problematiskt och är något du absolut ska söka hjälp för. Det betyder inte att du är en dålig människa, men det låter som att du inte har någon impulskontroll. Jobba på det - annars kommer du varken kunna bygga fina relationer med andra eller.bli en bra förälder.

Tva saker:

Vänner har jag, de handlar om hur han så de i samband med en incident jag blivit utsatt för jobbet och han tröstade miig. Men senare mot kvällen använde han de emot mig när jag var ledsen. Varje gång vi bråkar kallar han mig att jag är problemet , att jag är psykopat. Att jag manipulerar. mår jätte dåligt om de är så jag är
  • Anonym (Ja)

Han har rätt i sin beskrivning, iaf mot honom. Sedan kan det säkert stämma att ditt beteende spiller över även på andra slags relationer om du beter dig illa mot andra också. Sök hjälp. Du ska verkligen inte skaffa barn de närmaste åren och du ska nog vara tacksam att han står ut med dig, ett tag till iaf. Förbered dig på att bli dumpad, han lär inte orka med det här länge till.

• Anonym (Felicia)
    Leonit skrev 2025-02-09 17:42:10 följande:

Tva saker:

Vänner har jag, de handlar om hur han så de i samband med en incident jag blivit utsatt för jobbet och han tröstade miig. Men senare mot kvällen använde han de emot mig när jag var ledsen. Varje gång vi bråkar kallar han mig att jag är problemet , att jag är psykopat. Att jag manipulerar. mår jätte dåligt om de är så jag är
    Det där låter ju mer som att han är manipulativ.

Ber han någonsin om ursäkt när han själv begår misstag? Kan han se att han själv inte är felfri?
  • Lynx123
    Leonit skrev 2025-02-09 17:42:10 följande:

Tva saker:

Förstår inte riktigt ditt svar men att ni bråkar betyder att er relation inte är bra. Oavsett din bristande kontrollförmåga så är det helt oacceptabelt att bli kallad eller kalla någon annan för saker som psykopat. Hela grejen låter sjuk.
  • Anonym (Gumman)

Låter som att ni är båda riktigt dåliga för varandra. 

Nej, det är inte okej att kasta sin dricka på någon när man blir upprörd. Det måste du jobba med. Varför du reagerar på det sättet. 

Men han låter inte heller helt sund. 

Du borde vara singel och jobba på dig själv. Detsamma gäller honom. Er relation känns emotionellt omogen och toxisk. 

• Leonit
    Anonym (Felicia) skrev 2025-02-09 20:53:58 följande:
    Det där låter ju mer som att han är manipulativ.

Ber han någonsin om ursäkt när han själv begår misstag? Kan han se att han själv inte är felfri?
    Händer jätte sällan
Svar på tråden Är jag våldsam?