• Shiba56

Varför frågetecken mitt i texten?

Jag har inte skrivit dessa, men de dyker upp i alla fall. Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Varför frågetecken mitt i texten?
  • Anonym (Mille)

Använde du emoji I texten?

• Shiba56

Nej, bara text. Har sett att det även drabbar andra.

• Anonym (")
    Shiba56 skrev 2025-02-09 19:30:27 följande:

Nej, bara text. Har sett att det även drabbar andra.

Har du använt citattecken?
  • Anonym (Abc)

Det händer så fort man använder tecken som inte är punkt eller komma verkar det som. Inte för alla men absolut för mig.

Det är något vajsing med familjelivs ordformatering . Det är ofta ord Ändras till ren rappakalja, och nej det Är inte autokorrekt. Som ni ser blir mina ä versaler på vissa ord. Det händer enbart på familjeliv.

• Shiba56

Nu har jag förstått vad som är problemet. Det dyker upp en massa frågetecken om jag har klippt ut text från ex. artiklar.

• Shiba56
    Shiba56 skrev 2025-02-12 18:05:16 följande:

Nu har jag förstått vad som är problemet. Det dyker upp en massa frågetecken om jag har klippt ut text från ex. artiklar.

Har märkt att även andras inlägg, då de har klistrat in, så brukar meningen börja med ett frågetecken. Och detta kan ju misstolkas som att den som har skrivit texten är tveksam om innehållet. Och det är bara på detta forum som det blir så här.

För att undvika detta så måste man skriva av hela artikeln istället för att bara klistra in. Finns det någonting att göra åt detta?
Svar på tråden Varför frågetecken mitt i texten?