• Anonym (Förvirradsjäl)

Distansförhållanden??

Alltså något skumt har hänt i mitt liv, är kille på 28 år så ingen ko på isen känner jag gällande familjerelation men man vill ju träffa den rätta och skapa en familj. 

En dag i december så fick jag ett DM på sociala medier, ploj ifrån början eller av faktiskt intresse vet jag inte. Hur som haver så har jag iaf bara pratat vidare med henne och vi har riktigt bra kontakt, pratar varje dag, pratat lite i telefon också.

Tyvärr har hennes ena kusin gått bort som hon umgicks tätt med vilket har blivit en stor sorgepost av naturliga skäl. Vi har pratat en del om det lite sporadiskt lite varje dag men jag upplever som att hon är glad och uppskattar vi pratar om det. Hon har även ?öppnat? sig lite och vågar prata om annat också. Dock inget om ?oss?. Problemet är ju att vi bor ca 2-2,5h ifrån varandra tyvärr  men hon har ändå varit öppen för att träffas men jag vet inte om tiden är rätt för henne. 

jag vill inte ?klampa mig på? då hon sörjer nu. 

Jag har faktiskt blivit intresserad av henne men just nu vet jag inte hur jag ska gå tillväga? 

Det jag tänker är att hon tog faktiskt första kontakten och har drivit lite i det ifrån början men nu jobbar vi lite samma på det. Jag vill verkligen veta vem hon är då magkänslan är stark för henne!! Men hur ska jag tänka och agera?? 

• Svar på tråden Distansförhållanden??
  • Anonym (Skeptisk)

Varför kontaktade hon dig då? Vad har hon själv sagt är orsaken? Om ni under den här tiden inte har kommit längre så skulle jag säga att hon inte är intresserad och att du ska se henne som en internetkompis.

• Anonym (Förvirradsjäl)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2025-02-10 06:55:38 följande:

Varför kontaktade hon dig då? Vad har hon själv sagt är orsaken? Om ni under den här tiden inte har kommit längre så skulle jag säga att hon inte är intresserad och att du ska se henne som en internetkompis.

Hmm, ja du har själv funderat lite på den men har svårt att tänka mig att jag skulle vara en internetkompis men jag förstår ditt resonemang. Helt klart värt att tänka på.

VARFÖR jag tror det inte är fallet är lite hur hon pratar med mig, meddelanden som är lite personliga, mja alltså allmänt. Egentligen en vanlig dejtingrelation på internet om du förstår? (Dåligt formulerat i första inlägget, har svårt att formulera meddelanden/inlägg bra?)

För jag tänker helt enkelt, jag har inget att förlora utan en meddelande vän, jag KAN prata med min framtida vän (rent spekulativt), men känns som timingen med hennes kusin känns sådär. Så vet inte redigt hur jag ska gå tillväga, vill SÅ gärna se henne men jag vet inte HUR. 

Jag är intresserad av henne och jag tror ifrån ett helt annat perspektiv (vänners dvs) att de säger att hon är lite intresserad men vill gärna få inputs ifrån andra som inte är ?partiska? rätt om mina vänner inte är det i detta Fall såklart. 

Svar på tråden Distansförhållanden??